مطالعات محققان نشان داده،‌ افرادی که مبتلا به سرطان هستند، اگر در هفته سه تا 30 دقیقه پیاده‌روی کنند، سلامت زندگی خود را افزایش می‌دهند. 

افزایش روز افزون چاقی به عنوان مادر بیماری‌های قبلی ـ عروقی، دیابت، سرطان، پوکی استخوان و... بسیاری از محققان را به چاره‌جویی در این مورد داشته است؛ پررنگ کردن نقش پیاده‌روی به عنوان بخشی از زندگی روزمره، می‌تواند چاره رفع این مشکل باشد.

محققان دانشگاه لندن برای یافتن ارتباط بین پیاده‌روی و کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و هم‌چنین تأثیر پیاده‌روی در افزایش سلامت مبتلایان به سرطان، تحقیقات گسترده‌ای کردند که نشان می‌داد پیاده‌روی بسیار مؤثر در پیشگیری از سرطان و بازدارندگی از پیشرفت آن عمل می‌کند. 

فعالیت ورزشی منظم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. آنچه شاید از آن بی‌خبر باشید، این است که ورزش خواصی دارد که برای سرطان هم مفید است. ورزش می‌تواند خطر ابتلا به برخی از انواع شایع سرطان را کاهش دهد. علاوه بر این، در صورتی‌که در سرطان شما تشخیص داده شده است، ورزش می‌تواند به شما کمک کند تا در حین درمان و پس از آن، حال بهتری داشته باشید.

گزارش کسانی که درمانشان موفقیت‌آمیز بوده است و به‌ لحاظ بدنی فعال بوده‌اند، به این موارد اشاره دارد که آنها کم‌تر دچار خستگی مفرط‌ شده، انرژی بیش‌تری دارند، کیفیت زندگیشان بهبود یافته و کم‌تر دچار افسردگی و اضطراب می‌شوند.

هم‌چنین پیاده‌روی در افراد مبتلا به سرطان، انگیزه را برای درمان و مبارزه با بیماری افزایش می‌دهد.