رییس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران گفت: مصرف سبزی‌ها، میوه‌هایی مانند هویج و کلم می توانند به سلامت دندان ها کمک کنند، استفاده از نان و سیب نیز می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های لثه کمک شایانی کند.

 

باقر شهنی‌زاده گفت: بنده اعتقاد جدی دارم که جرم دندان به مراتب ضرر بیشتری نسبت به جرم گیری دارد و اگر عمل جرم گیری با دستگاه های استاندارد انجام شود، نه تنها ضرری ندارد بلکه قطعا برای سلامتی دهان نیز مفید است.جرم گیری هیچ آسیبی به مینای دندان وارد نمی‌کند.

 

وی افزود: باید بدانیم بعد از جرم گیری دندان‌ها، ضخامت‌های روی دندان ها تمیز شده که این ضخامت‌ها محلی برای جمع شدن مجدد جرم است، این محل ها باید توسط وسایل صیقل دهنده مانند مسواک و برس های دندان صیقل داده شود و از تجمع جرم در آن مکان ها پیشگیری صورت گیرد.

 

رییس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران توضیح داد: گفت: مصرف سبزی‌ها، میوه‌هایی مانند هویج و کلم می توانند به سلامت دندان ها کمک کنند، استفاده از غذاهای سخت باعث صیقل دادن دندان ها و سلامت دندان ها می شود، استفاده از نان و سیب نیز می تواند به جلوگیری از بیماری های لثه کمک شایانی کند.

 

شهنی زاده گفت: آفت دهان زخم دردناکی است که بعد از ایجاد شدن و طی کردن دوره پانزده روزه بهبود میابد، این زخم‌ها در روزهای اول درد ندارند و به صورت جوش در دهان ایجاد می‌شود که با مصرف شیرینی و ترشی‌ها تحریک شده و می‌ترکد که از این زمان سوزش و درد در دهان ایجاد می شود اگر این زخم ها بزرگ باشند، صحبت کردن فرد را نیز با اختلال مواجه می کند.

 

وی در خصوص علل ایجاد آفت دهان افزود: استرس، نگرانی و نقص سیستم ایمنی بدن باعث ایجاد شدن آفت می شود. آفت دهان درمان قطعی ندارد اما می توان با مصرف برخی داروها مثل دهان شویه تتراسایکلین، قرص بتامتازون و مصرف شربت ویتامین ها درد را کاهش داد و درمان را تسریع کرد. همچنین پمادهای جدیدی نیز وارد بازار شده است که در بزاق دهان حل نمی شود و یک لایه پوششی بر روی زخم ایجاد می کند که باعث کاهش درد خواهد شد.