سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه پایان سال و برنامه ریزی پلیس برای این شب اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد بلوغ فکری مردم بوده ایم و رعایت این امر از سوی مردم و پرهیز از حرکات خطرآفرین در این شب توسط بخش اعظم جامعه، گواهی بر این موضوع است.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: معتقدیم که تخلیه هیجانی مثبت جوانان هیچ منعی ندارد و حتی ما نیز باید فرصتی برای این تخلیه هیجان مثبت ایجاد کنیم، اما قطعا پلیس بر حسب وظیفه ذاتی و قانونی خود از هرگونه حرکت مخاطره آمیز که باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران نیز می‌شود ممانعت به عمل خواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: ما از مدتی پیش رصدهای خود را در این بخش تشدید کرده‌ایم و خوشبختانه در فضای مجازی و فضای حقیقی کنترل و نظارت داریم.

سردار منتظرالمهدی از کشفیات قابل توجه مواد محترقه از معدود افراد سودجو خبر داد.

سخنگوی نیروی انتظامی درباره آمار قاچاق مواد محترقه، توزیع و کشف آن برای چهارشنبه‌سوری گفت: پلیس نظارت خوبی روی این موضوع دارد و ما مراکزی را که احتمال می‌دهیم مواد محترقه در آن انبار شده یا توزیع این مواد در آن انجام شود، رصد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس با عرضه‌کنندگان محصولات خطرآفرین و غیرمجاز نیز برخورد می‌کند، گفت: تا به حال نیز علی‌رغم آنکه حدود یک ماه تا مراسم چهارشنبه سوری مانده است، کشفیات زیادی داشته‌ایم که همین موضوع حاکی از جدیت پلیس در برخورد با این موضوع است.

سردار منتظرالمهدی  با بیان اینکه آمار کشفیات مواد محترقه را اعلام خواهیم کرد، ادامه داد: مواد محترقه کشف شده عدد قابل توجهی هم بوده است.

سخنگوی نیروی انتظامی همچنین درباره افرادی که ممکن است با سوءاستفاده از فضای مجازی اقدام به خرید و فروش این مواد در این فضا و همچنین آموزش ساخت این محصولات کرده باشند، گفت: پلیس فتا بر این فضا نظارت دارد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفظ آرامش و امنیت شهروندان اولویت اصلی پلیس است، تصریح کرد:‌ خوشبختانه مردم به بلوغی رسیده‌اند که اکثرا خودشان مسائل را رعایت می‌کنند و توصیه ما نیز این است که خانواده‌ها بر فرزندان خود نظارت کافی را داشته باشند.