علی ربیعی در حاشیه مراسم چهارمین جشنواره رهبران کارآفرین گفت: باید کاری کرد که مردم، دولت و کشور کارآفرین داشته باشیم و اگر می خواهیم میانبر بزنیم و در مسیر پر پیچ و خم اقتصاد بین المللی موفق باشیم و قدرت اجتماعی را بالا ببریم باید مفهوم کار آفرینی گسترش یابد.

وی افزود: در حال حاضر در جریان فقرزدایی کارآفرینی نقش دارد و اولین گام در دولت این است که مسیر را قابل پیش بینی و ریسک کارآفرینی را کاهش دهد بطوری که رئیس جمهور نیز دستور داده تا جدی دنبال شود.

ربیعی از شناسایی افراد بزرگ در حوزه کارآفرینی و توسعه کارآفرینی در سطح محلی خبر داد و گفت: امسال نیز کارآفرینان منطقه ای را شناسایی کردیم و در دولت قصد داریم بر روی مزیت های محلی و منطقه ای کار کنیم. 

وزیر رفاه با بیان اینکه استراتژی دولت در سال 96 کارآفرینی در سطح خرد خواهد بود گفت: با کمک دانشگاه ها سعی داریم گفتمان کارآفرینی را گسترش دهیم و امیدواریم با جهت گیری دولت، اشتغال را برای افراد تحصیل کرده که به بازار کار می‌آیند را ایجاد کنیم، زیرا دیگر امکان استخدام در دولت و مشاغل بزرگ وجود ندارد.

وی گفت: با بررسی 700 هزار شغل ایجاد شده در سال گذشته و 600 شغل در طرح «تابستان تا تابستان» این نتیجه به دست آمد که بیشتر مشاغل ایجاد شده بیشتر در حوزه صنایع مبتنی بر کارآفرینی و صنایع کمتر از 10 نفر صورت گرفته و سهم زنان هم بسیار بیشتر از مردان بوده است.

ربیعی از برگزاری نشست با وزیر ارتباطات در حوزه اشتغال در فضای مجازی خبر داد و گفت: به دنبال ایجاد راهکارهای اشتغال برای دانشجویان کارگر هستیم.

وی گفت: متأسفانه گاهی اوقات قوانین مانند توری تنیده شده‌اند و مانع کارآفرینی می شوند و ما از ابتدای دولت سعی داشتیم که موانع قانونی را کم کنیم اما از بین بردن این سنت ها و ساختارهایی که در طی سال‌ها ایجاد شده، زمان بر است اما دستور کار دولت کاهش قوانین دست و پا گیر در طی این سال‌ها است.