علیرضا فداکار در مراسم تجلیل از ائمه جمعه استان تهران که با حضور سیدحسین هاشمی استاندار تهران، حجج اسلام سیدرضا تقوی، کاظم صدیقی و سید صالح یاسینی برگزار شد، گزارشی از وضعیت بازسازی عتبات در نجف ارائه داد. 

وی با بیان اینکه علی رغم مشکلات در عراق، حدود 170 پروژه در نجف اشرف، کربلا، کاظمین و سامرا انجام دادیم افزود:‌ مسئولیت سنگینی به عهده داریم و با وجود اقدامات دشمنانه صدام،توانستیم کاستی ها را مرتفع کنیم.

وی گفت: در طول تاریخ توفیق ساخت عتبات به دست ایرانیان بوده است و دشمنان نیز به ارادت مردم نسبت به عتبات آگاه هستند.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات نجف اشرف ادامه داد:‌ در  حرم امام علی(ع) در ابتدای حضور برای بازسازی محدودیت زیادی شاهد بودیم اما امروز بزرگترین پروژه جهان اسلام در نجف در حال اتمام است.

 فداکار  با بیان اینکه در صحن حضرت زهرا(س) 3 بخش افتتاح شده است عنوان کرد: تا نیمه سال 96 بخش زیارتی و تا سال 97 به طور کامل صحن در فضای 220 هزار متر تحویل داده می‌شود.

 وی در پایان با اشاره به اینکه تاکنون 50  هزار نفر زائر در صحن حضرت زهرا(س) اسکان و تغذیه داده شده اند گفت: همزمان با 17 ماه ربیع الاول امسال، پروژه ترمیم طلاکاری گنبد حضرت امیر به بهره برداری رسید و اکنون ادامه پروژه مرت طلاکاری ایوان نجف شروع شده است.

مشارکت ستودنی تهرانی‌ها در توسعه حرم مطهر علوی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران گفت:‌ کار بزرگی در نجف اشرف در ساخت صحن و شبستان حرم حضرت زهرا (س) در حال انجام است.

استاندار تهران با بیان اینکه 2 سال است که در نجف اشرف میزبان زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین هستیم عنوان کرد: ‌روزانه متوسط 45 هزارزائر در ایام اربعین در نجف، اسکان و پذیرایی شدند.  

 هاشمی به ساخت مکانی ثابت و مجهز برای اسکان زائران امام حسین(ع) در نجف برای ایام اربعین اشاره کرد و افزود: زمینه ساخت فضایی به مساحت 20هزار مترمربع در نجف برای زائران فراهم شده است و تا اربعین سال آینده برای اسکان 29 هزار زائر آماده می شود.

 وی سامانه اشتراک آسمانی همراه اول و اپراتور دوم را در جمع آوری کمک‌های مردمی در بازسازی عتبات عالیات موثر دانست و گفت:‌ مردم از طریق این سامانه از  110 تومان تا هر میزان می‌توانند در ساخت و بازسازی عتبات مشارکت کنند و اکنون 300 هزار نفر در استان تهران مشترک مستقیم داریم که روزانه کمک می کنند.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران گفت: عنایات خاص موجب شد استان تهران در ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلا نیز وارد شده و ساخت پروژه، آغاز شده است.