حبیب الله مسعودی فرید گفت:  18 خانه امن در 18 استان کشور برای زنان در معرض خشونت ایجاد می شود تا زنان و دخترانی که مورد خشونت قرار گرفته یا رانده شده از خانه هستند در این خانه ها اسکان یابند.

وی افزود: تعدادی از زنان و دختران در جامعه ممکن است از سوی خانواده و دیگر افراد مورد خشونت‌ قرار گیرند در حالی که محلی برای نگهداری آنها وجود نداشته است،به همین دلیل سازمان بهزیستی، برای پناه دادن و حمایت و توانمندسازی این افراد، محل‌هایی با نام «خانه‌های امن» را با کمک بخش غیر دولتی ایجاد می‌کند.

فرید گفت: بنابراین زنان بی سرپناه می توانند به این خانه ها مراجعه کنند و یا با شماره تلفن مشاوره 1480 خشونتی که گرفتار آن شده‌اند را اطلاع دهند.

فرید با بیان اینکه امکان رصد همه خشونت های خانگی نیست گفت: بسیاری از زنان هستند که دچار خشونت می شوند اما  از خدمات بهزیستی بی اطلاعند.

وی افزود: 7 درصد تماس‌هایی که به اورژانس اجتماعی می شود مربوط به همسرآزاری است و در مورد فرار از منزل نیز در حال حاضر 21 خانه سلامت که محل اسکان دختران فراری است وجود دارد که در سال گذشته هزار مورد در این خانه‌ها پذیرش شده است.

 خانه های امن در 18 استان کشور ایجاد می شود که اولین خانه امن در دی ماه امسال در استان خراسان رضوی احداث شد. 

به گفته مسئولان بهزیستی خانه‌های امن دارای پرسنل و کارکنان زن بوده و در آنجا به زنانی که به هر بهانه ای از جمله نزاع خانوادگی مجبور به بیرون ماندن از خانه خود هستند پناه داده می‌شود.

بنابراین زنانی  که به هر دلیلی مجبور می‌شوند شب در بیرون از خانه بمانند، می توانند با سامانه 123 اورژانس اجتماعی  تماس بگیرند تا در خانه های امن اسکان داده شوند و 

در استان هایی که خانه های امن وجود ندارد، مراکز اسکان در واحدهای مداخله با بحران اورژانس اجتماعی به این زنان اقامت می‌دهد.