سرهنگ اقبالی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز اظهار داشت: در پی شکایت خانمی 40 ساله مبنی بر اینکه از حساب وی به صورت متوالی برداشت اینترنتی صورت می‌پذیرد و این در صورتی است که وی رمز دوم و اینترنتی برای خود فعال نکرده است، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با استفاده از برخی اقدامات تخصصی و پلیسی کارشناسان، این پلیس شخصی با هویت ح - د شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه‌ در یکی از مناطق شمالی ‌کرج دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت‌: پس از انجام تحقیقات مشخص شد که متهم راننده تاکسی شاکیه بوده و چند ماه قبل زمانی که شاکیه مسافر تاکسی وی بوده با بیان اینکه فرزندش به شدت مریض است، با حالتی بسیار افسرده اقدام به فریب وی کرده، به گونه‌ای که شاکیه کارت عابر بانک خود را به صورت موقت برای پرداخت هزینه‌های درمانی فرزندش در اختیار وی قرار می‌دهد.

سرهنگ اقبالی افزود: اما این انتهای ماجرا نبوده و متهم با سوء‌استفاده از حس دلسوزی و اعتماد این خانم ‌ضمن برداشت مبلغ از قبل تعیین شده بدون اطلاع به شاکیه اقدام به فعال کردن رمز دوم کارت می‌‌‎کند و سپس کارت عابر بانک را تحویل وی می‌دهد و با استفاده از رمز دوم کارت اقدام به برداشت‌های اینترنتی از حساب می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشتر برداشت‌های غیرمجاز در پی واگذاری کارت بانکی به دیگران اتفاق می‌افتد، افزود: به هیچ وجه نباید کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران قرار داد و در صورت اجبار حتما در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز اول و دوم اقدام شود.

رئیس پلیس فتا البرز تأکید کرد: چون برداشت‌های غیرمجاز از طریق خریدهای اینترنتی انجام می‌شود و این امر مستلزم داشتن رمز دوم است، لذا حتما نسبت به تغییر رمز دوم چه داشته باشید و چه نداشته باشید، اقدام کنید.

اقبالی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: در نگهداشتن کارت‌های عابر بانک ‌خود به خصوص رمز آن‌ها حداکثر دقت را به خرج دهند و به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و همچنین از نگهداری رمز و کارت‌های عابربانک در کنار یکدیگر و از نوشتن رمز در پشت کارت و از قرار دادن رمزهای ساده و قابل حدس زدن مانند تاریخ تولد خودداری کنند.