اعضای این گروه مخوف در چند روز از ساعت 23 تا یک بامداد به دو منزل در شیراز دستبرد زدند و وجوه نقد، طلاجات و اموال با ارزش را سرقت کردند. اعضای این گروه سرقت هایشان را از یک هفته قبل شروع کردند و به خیال اینکه مو لای درز نقشه های گانگستری شان نمی رود به دزدی های مسلحانه خود در شیراز ادامه دادند.

این گروه خشن در نخستین شب به منزلی در قدوسی شرقی دستبرد زدند. آن شب خودرویی مقابل منزلی توقف کرد. سارقان مسلح از ماشین پیاده شدند و طبق نقش های که کشیده بودند وارد منزل شدند. یکی از آنها اسلحه کلاشینکف در دست داشت که با آن اعضای خانواده را تهدید کرد. در ادامه یکی از سارقان خودش را به داخل اتاق ها رساند و تمامی پول های موجود در آن، طلاجات و اموال با ارزش را سرقت کرد. در این میان اعضای این خانواده که به شدت وحشت کرده بودند پس از فرار دزدان مسلح، با پلیس تماس گرفته و این سرقت را گزارش کردند.

سرقتهای سریالی

با این شکایت تیمی از کارآگاهان به دستور بازپرس دادسرای جنایی شیراز تجسس برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح را شروع کردند. ساعاتی از نخستین سرقت مسلحانه گذشته بود که گزارش سرقت مشابه دیگری پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. این بار دزدان به یک منزل دیگر در معالی آباد در شیراز دستبرد زدند. بازبینی فیلمهای ضبط شده در دوربین های مداربسته نشان میداد که دزدان با همان شگرد قبلی مقابل منزل توقف کرده و با تهدید دست به سرقت پولها ، طلا و موبایل زده اند.

دو سرقت در پرونده سارقان

 

کارآگاهان در نخستین اقدام به بررسی شماره پلاک خودرو پرداختند اما آنطور که در تحقیقات مشخص شد پلاک خودرو سرقتی بود. از سوی دیگر متهمان با ترفندی خاص وارد منازل می شدند و این کار پلیس را دشوارتر می کرد.

همچنان که تجسس های پلیسی و اقدامات قضایی برای دستگیری سارقان مسلح ادامه داشت، سرنخ های دیگری به دست آمد.

آنها از ساعت 24سرقت های مسلحانه را آغاز و تا ساعت دو بامداد آن را عملی می کردند. سارقان در تمام سرقتها، پول ها، طلاجات و اموال باارزش را سرقت می کردند. اعضای این گروه مخوف با تهدید اسلحه و با ایجاد رعب و وحشت، صاحبان منازل را تهدید می کردند و طعمه های آن ها در چنین شرایطی از ترس جانشان ناچار به سکوت می شدند.

هنوز ردی از متهمان در دست نبود تا اینکه در بررسیهای تخصصی سرانجام سرنخی از دزدان بهدست آمد. هر دو سارق مسلح شناسایی و بازداشت شدند. اعضای این گروه مخوف انگیزه خود از این سرقتها را مشکلات مالی اعلام کردند. احتمال سرقت در اطراف شیراز هم وجود دارد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. آنها اقرار کردند که درهر سرقت پول زیادی گیرشان می آمده .

در بازرسی از مخفیگاه این افراد یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه مقداری مهمات مربوطه ، یک قبضه اسلحه سوزنی و مقداری اموال مسروقه شامل یک دستگاه دوربین شکاری، یک دستگاه دوربین مدار بسته، دو عدد قیچی بزرگ، یک دستگاه پیکور، یک دستگاه دی وی دی و تعداد زیادی کلید کشف شده است.گفتنی است این پرونده هم اکنون در دادسرای جنایی شیراز در دست بررسی است.