محسن پیرهادی در سیصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از اظهارات محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مورد حادثه پلاسکو، اظهار داشت: عده‌ای از اعضای شورای شهر می‌گویند اگر در کشور ما بحرانی اتفاق بیفتد، سراغ اولین کسی که می‌رویم قالیباف است که به ما کمک کند و از سوی دیگر نیز کلی ایراد می‌گیرند. 
 
وی افزود: می‌گویند آتش‌نشانی پول ندارد ولی اخیراً 123 ایستگاه ساخته شده است و ناوگان آتش‌نشانی 4 برابر شده است. 
 
پیرهادی افزود: ظرف 10 سال 70 درصد ناوگان آتش‌نشانی رشد داشته است که این نشان می‌دهد در حوزه آتش‌نشانی اقدامات خوبی صورت گرفته است. 
 
وی افزود: در جلسه انتخاب شهردار تهران در اول دوره چهارم، عده‌ای که رأی نداده بودند گفتند توانایی‌های قالیباف بیشتر از رقیب بود و اعلام کردیم که توان قالیباف در شهر تهران از رقیبش بیشتر است، حال امروز به این نکته رسیدیم که نقد کنیم. 
 
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: چه کسی باید استعفا بدهد و عذرخواهی کند؟ کسانی باید عذرخواهی کنند که قانون مدیریت شهری را به درستی انجام نداده‌اند. 
 
وی افزود: کسانی باید عذرخواهی کنند که در شوراهای گذشته دهانشان بسته و قلم‌هایشان شکسته شده بود و درباره مشکلات شهر عکس‌العملی نشان نمی‌دادند. 
 
وی گفت: در شورای سوم، مگر ساختمان سعادت‌آباد نریخت؟ چرا آن موقع صحبت نکردید؟ نرخ نان چقدر است؟ 
 
پیرهادی گفت: کسانی باید عذرخواهی کنند که جان شهدا و خون مردم را ابزار سیاسی خود می‌کنند. 
 
وی افزود: کسی که از 20 سالگی برای انقلاب و آرمان‌هایش جنگیده است، با فشارهای سیاسی عذرخواهی نمی‌کند، چه بسا همیشه در برابر مردم و کمبودهای شهر عذرخواهی کرده است. 
 
وی افزود: اینکه با فشار سیاسی عذرخواهی کند قطعاً سر خم نمی‌کند. شهردار تهران یک حرف معروف دارد که حرف مرد دوتاست. قطعاً اگر اشتباهی شده باشد، اشتباه خود را اذعان می‌کند. 
 
وی گفت: بعضی از اعضای شورای شهر صحبت از کبر و غرور کردند، در صورتی که بودند اعضایی که با ماشین تا چند قدمی حادثه برای گرفتن فیلم و عکس می‌آمدند. 
 
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران 9شب منزل نرفته است و معاون شهردار نیز در روز تشییع پدرش در محل حادثه حاضر شد، بنابراین اینها نمی‌توانند مغرور باشند، بهتر است وجدان خود آگاه کنیم. 
 
وی گفت: باید این رسم اصلاح شود که اگر کسی کاری می‌کند، از او سؤال کنیم، ولی آن که کاری نکرده است را کاری نداشته باشیم. 
 
وی افزود: این چوب سیاسی جای دیگر بر سر خودتان فرود می‌آید. 
 
وی افزود: مردم چیزی که شما سیاسیون می‌گویید را نمی‌گویند و می‌دانند که در این شهر چه اتفاقی افتاده است. 
 
در ادامه، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهتر است در مسائل تخصصی و بررسی، دقیق حرف بزنیم و به حاشیه‌ها نرویم. رفتن در حاشیه‌ها خوب نیست و ما اهل یک شورا هستیم و باید به صورت تخصصی اقدام کنیم. 
 
وی یادآور شد: رئیس آتش‌نشانی نمی‌تواند در تمامی حوادث حضور داشته باشد. از 7 صبح جمعه تا شنبه روز حادثه 104 حادثه آتش‌سوزی و 254 مأموریت سازمان آتش‌نشانی انجام داده است که رئیس آن نمی‌تواند در تمامی حوادث حضور داشته باشد. 
 
وی با تأکید بر اینکه بهتر است به مسائل اصلی بپردازیم، گفت: اگر تجهیزات کم است، باید بررسی کنیم و اقدامات لازم صورت گیرد. 
 
وی گفت: ما باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا در حوادث بزرگتر با مشکلات کمتری مواجه شویم.