سردار حسین اشتری با اشاره به اینکه پلیس خوب، پلیس حرفه‌ای است، افزود: پلیس خوب علاوه بر اینکه باید از نظر اعتقادی، اخلاقی و توانمندی‌های جسمی‌ سرآمد باشد، به سمت حرفه گرایی نیز پیش برود چرا که در تأمین امنیت، آرامش و نظم جامعه موثر خواهد بود.

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به اهداف سفر خود به استان همدان، گفت: بازدید از یگان‌های مستقر در فرماندهی انتظامی استان، بررسی انجام برنامه‌های ابلاغی در ابتدای سال و رفع خلاهای موجود هدف این سفر بوده که با بررسی‌های صورت گرفته وضعیت انتظامی استان مناسب ارزیابی شد.

وی اظهار کرد: با افکارسنجی که در همدان صورت گرفته احساس امنیت در این استان رتبه خوبی دارد و این موضوع نشانگر اجرای موفق مأموریت‌های پلیس در همدان است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به عملکرد پلیس استان همدان، گفت: براساس آمار، کشفیات موادمخدر در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 15 درصدی را نشان می‌دهد و در برخورد با جرایم جنایی و سرقت‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

فرمانده ناجا از کاهش چهار درصدی جرایم در کشور خبر داد و افزود: برخورد و کشف جرایم در کشور سرعت خوبی گرفته و پلیس موفق به رسیدگی پرونده‌ها و جرایم در کمتر از 12 ساعت شده است.

اشتری در ادامه با اشاره به نحوه ادامه فعالیت تلگرام در آینده نزدیک، گفت: چگونگی نحوه ادامه فعالیت تلگرام در کشور در شورای عالی فضای مجازی مطرح و تصمیمات نهایی در رابطه با چگونگی ادامه فعالیت در این فضا اتخاذ خواهد شد.

وی با اشاره به کشف 85 درصدی جرایم در فضای مجازی، اظهار کرد: نیروی انتظامی و پلیس فتا اشراف خوبی در این فضا دارند و اگر مردم شکایتی داشته باشند با سرعت رسیدگی خواهد شد.

اشتری در ادامه به اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: با افرادی که که شئونات اسلامی را در داخل خودروها نیز رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهد شد.

اشتری در رابطه با موضوع حجاب و عفاف نیز گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبات در خصوص عفاف و حجاب، وظیفه قانونی و ذاتی بر عهده نیروی انتظامی گذاشته که اقدامات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته و آمارها موید این موضوع است.

وی در ادامه گفت: تامین امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است و از همین رو ناجا آمادگی کامل برای برقراری امنیت انتخابات را دارد تا با همکاری تمام دستگاه‌ها، شاهد انتخاباتی امن و با مشارکت بالای مردمی باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی در خاتمه از افزایش 40 درصدی کشفیات کالای قاچاق خبر داد و اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ماموریتی پلیس، در سال جاری برخورد با کالای قاچاق بوده که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و افزایش کشفیات نیز حاکی از تلاش همکاران انتظامی در این راستا است.