محسن پیرهادی درباره مسئله کسبه پلاسکو و جانمایی برای آغاز کار مجدد آنها اظهار کرد: در شورای اسلامی شهر دو کمیته تشکیل شده که یکی از آنها بحث رسیدگی و پیگیری و دیگر کمیته موضوع نظارتی و حقوقی را دنبال می‌‌کنند و البته اعضای شورا هم به آن رای داده‌اند.

وی ادامه داد: از طریق مسئولان ذیربط نیز مکانهایی در نظر گرفته شده که در هر صورت باید استقرار کسبه زودتر انجام گیرد؛ کسبه این ساختمان هم تمایل دارند که با هم و در کنار هم فعالیت کنند و امیدواریم هرچه زودتر شرایط لازم برای شروع به فعالیت آنها مهیا شود و برنامه‌های لازم تا قبل از ایام پایانی سال انجام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سؤال که آیا محل ساختمان فروریخته پلاسکو تبدیل به یادمان شهدای آتش‌نشان می‌شود یا اینکه دوباره ساخته خواهد شد، تصریح  کرد: فعلاً صحبتها در حد بحثهای عمومی است اما به نظر بنده باید مسئولان ذیربط محل مناسبی را برای کسبه آماده کنند.

پیرهادی یادآور شد: کسبه پلاسکو هر کدام یک حقوقی دارند و ما نمی توانیم آن را نادیده بگیریم و بگوییم اینجا مرکز فرهنگی می‌شود؛ آنها یک حقوقی دارند بنابراین باید ساخته شود و در اختیارشان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: هنوز تعیین تکلیف برای این محل  مشخص نیست اما پیشنهادم این است که ساخته شود و به خود مالکینش تعلق گیرد؛ این مهم جزو  حقوق مردم محسوب می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از برخی سیاسی‌کاری‌ها در حوادث و مشکلات اظهار کرد: متاسفانه فضای کشور ما چون سیاسی است، بعضاً نسبت به برخی گروهها و احزاب  بداخلاقی وجود دارد و برخی از هر فرصتی استفاده می‌کنند که مقاصد سیاسی خود را دنبال کنند.

پیرهادی تصریح کرد: این مهم باید مدنظر قرار گیرد که اگر ضایعه‌ای برای کشور حادث شد، همه باید به‌دنبال همگرایی برای حل آن مشکل باشند؛ فرصت برای رقابت در حوزه‌های سیاسی وجود دارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در قضیه پلاسکو نیز مقداری موضوع سیاسی‌کاری پیش آمد؛ اگر بحرانی رخ می‌دهد همه باید با اتحاد، آن مسئله را حل و فصل کنیم؛ این قطب‌بندی‌ها برای چنین مسائلی مناسب نیست و اگر این رویکرد جاری شود کشور ما به عنوان کشوری بااخلاق محسوب نمی‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره طرحهای پیگیری شورای شهر برای ساختمانهای ناایمن تصریح کرد: هما ن دو کمیته‌ای که تشکیل شده، می‌توانند در این زمینه اثر گذار باشند؛ این کمیته‌ها باید یک‌سری قوانین را اصلاح کنند و  قوانین در این  حوزه محکم‌تر شوند؛ در برخی زمینه‌ها نیز باید ضمانت اجرا پدید آید و جدا از بحث اخطار باید به اجراها هم توجه داشته باشیم.

پیرهادی همچنین با تقدیر از حضور شکوهمند مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان گفت: مردم ایثار خاص شهدای آتش‌نشان را از یاد نمی‌برند و با غیرتشان در آن مراسم حضور یافتند.