ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری در خصوص بررسی میزان تخت‌ بیمارستانی فرسوده و ساختمان‌های فرسوده بیمارستان‌های تحت نظر وزارت بهداشت، گفت: از آغاز به کار این دولت، آسیب‌پذیری 545 بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت که شامل 1810 ساختمان و حدود 86 هزار تخت درمانی بوده است، بررسی شده است. 

وی افزود: متوسط عمر ساختمان‌های درمانی در کشور 27 سال است که این عدد در تهران به 35 سال می‌رسد. 

وی ادامه داد: 67 درصد ساختمان‌های درمانی در کل کشور فاقد ارزش بهسازی لرزه‌ای هستند که 80 درصد بیمارستان‌های بررسی‌شده در تهران نیز فاقد ارزش بهسازی لرزه‌ای هستند که هزینه مقاوم‌سازی 20 درصد باقی‌مانده نیز به هزینه احداث و جایگزین کردن ساختمان‌های جدید نزدیک است.

حریرچی افزود: وضعیت تخت‌های فرسوده در تهران که فاقد ارزش مقاوم‌سازی هستند، در سال 86، 87 درصد بوده ، که همین آمار در کل کشور در سال 86، 73 درصد بوده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، امیدواریم این آمار در سال‌های آینده به 31 درصد در کشور و 38 درصد در شهر تهران برسد. 

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تعداد تخت‌های بیمارستانی در حال بهره‌برداری 96 هزار و 600 تخت بوده و تعداد تخت‌های بیمارستانی فرسوده 55 هزار و 816 عدد است و همچنین 39 هزار و 760 تخت بیمارستانی در حال احداث است. 

وی ادامه داد: متأسفانه اکنون در سطح کشور با کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی مواجه هستیم که برای تأمین منابع مالی برای ساخت این تخت‌ها نیازمند به کمک‌های دولتی، کمک‌های خیرین و سرمایه‌گذاری خارجی هستیم.