غلامحسین اژه‌ای در صد و هفتمین نشست خبری در ارتباط با موضوع پلاسکو و سؤالی مبنی بر اینکه آیا شهرداری در این زمینه باید تحت تعقیب قرار گیرد، اظهار داشت: مردم در این زمینه بسیار همکاری کردند و هم از آنها و هم از دستگاه‌هایی که از روز اول با تمام تلاش حضور داشتند، تشکر می‌کنیم. در ارتباط با اینکه وزارت کشور قبلاً در این زمینه به شهرداری چیزی گفته یا نه، خبری ندارم.

وی افزود: شهرداری در مواردی طبق قانون باید رفع خطر کند و اینکه آیا رفع خطر به چه چیز است و با چه بودجه‌ای می‌توان آن را رفع کرد و اینکه آیا اصلاً شهرداری می‌تواند پلمپ کند یا نه، جزو مسائلی بوده که باید بررسی شود. 

وی گفت: بدون بررسی نمی‌توان در این زمینه توضیح داد و اگر اصل قضیه و جمع‌آوری آوار تمام شود، باید رسیدگی شود که چه کسانی قصور داشته و این قصور به چه میزان بوده است. 

اژه‌ای در پاسخ به اینکه آیا به خانواده شهدای حادثه منا دیه پرداخت شده است یا خیر، گفت: از ناحیه عربستان چیزی به عنوان خسارت به خانواده‌ها پرداخت نشده است. در زمینه دیه حادثه‌دیدگان ساختمان پلاسکو نیز دولت گفته که کمک می‌کند و کسانی که نیز بیمه بوده‌اند، خسارت‌هایشان پرداخت می‌شود.