کیانی فرمانده عملیات آواربرداری صبح امروز در تشریح آخرین وضعیت آواربرداری و نجات محبوسان حادثه پلاسکو در پاسخ به این سوال که آیا علائمی از زنده‌بودن افراد زیر آوار به دست آمده یا خیر گفت: تا این لحظه هیچ مستنداتی مبنی برزنده بودن فرد یا افرادی از زیر آوار به دست ما نرسیده و هیچ تماس پیامکی، تلافی یا غیره از زیر آوار برقرار نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه بخشی از زیرزمین پلاسکو تخریب نشده امیدهایی برای پیدا کردن فرد یا افراد زنده‌ای که شاید در این نقطه پناه گرفته باشند وجود دارد اما گزارش مستندی نیست.

کیانی ادامه داد: تا این لحظه 50 درصد آواربرداری این سانحه انجام شده است و وامیدواریم تا آخر هفته عملیات آواربرادری خاتمه یابد.

فرمانده عملیات آواربرداری صبح امروز در پاسخ به تسنیم مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای تخریب ساختمان‌های مجاور وجود دارد یا خیر گفت: شب گذشته ساختمان ضلع شرقی پلاسکو با توجه به ناایمن شدن آن با مجوزهای لازم تخریب شد که به دنبال آن توانستیم عملیات آواربرداری و امدادونجات را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

کیانی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سگ‌ها و دستگاه‌ها توانسته‌اند ردی از افراد محبوس زنده بیابند گفت: در حال حاضر دو تونل از جبهه شرق و غرب پلاسکو حفر شده تا با استفاده از این تونل‌ها بتوانیم به زیرزمین پلاسکو برسیم اما هنوز موفق به این کار نشده‌ایم. سگ‌ها و دستگا‌ه‌ها نیز علی‌رغم اقداماتی که انجام داده‌اند نتوانسته‌اند ردی از افراد زنده پیدا کنند.