پژمان پشمچی زاده در محل حادثه پلاسکو گفت: ساخت این ساختمان در سال ۳۷شروع و ابتدای دهه ۴۰ به اتمام رسید و کار خود را آغاز کرد .

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه ساختمان پلاسکو که امروز در آتش سوخت ۳۳هزار مترمربع بنا داشته است، افزود: این ساختمان شامل یک طبقه زیرمین و طبقه همکف و ۱۴ طبقه بود و در طول این سالها درخواست های مکرری از سوی شهرداری تهران مبنی بر رفع مشکلات ایمنی این ساختمان صورت گرفته ، اما متاسفانه  کسبه در این خصوص همکاری لازم را نداشتند که باعث این حادثه شد .

وی با بیان اینکه معاونت شهرسازی و معماری در خصوص ساختمان های قدیمی این احساس خطر را دارد تصریح کرد : به دلیل رعایت قوانین و ضوابط در سالهای اخیر و همچنین در طول مدیریت اخیر شهردار تهران نسبت به رعایت الزامات ایمنی مشکلی در خصوص ساختمانهای جدیدالاحداث نداریم .

پشمچی زاده با اشاره به این حادثه  و بازدیدهای پی در پی شهرداری و اخطارهای پیاپی، خاطر نشان کرد : با توجه به حادثه امروز از شهروندان خواستاریم تا در خصوص ایمنی محل زندگی و کسب خود حساسیت لازم را داشته باشند و به اخطارهای مدیریت شهری در این رابطه توجه کنند.