هر کسی که یک بار سوار مترو شده باشد حتما با پدیده دستفروشی مواجه شده است، آزار و اذیت دستفروشان به خصوص در ساعت شلوغی با کیسه‌های بزرگ وسایل امان مسافران این وسیله نقلیه عمومی را که روزانه چند میلیون نفر با آن در شهر سفر می کنند بریده است. در این بازار پر رونق هر روی یک وسیله جدید یا خدمت نو به مشتریان ارائه می شوند اما در این میان سوراخ کردن گوش از تعجب آورترین و خطرناکترین کارهایی است که برخی افراد اقدام به انجام آن می کنند و خطر ابتلا به ایدز و هپاتیت را به جان می خرند.

 
خانمی میانسال با لباسهایی نه چندان مرتب و تمیز،‌ در مترو فریاد می‌کشد تا برای خودش مشتری دست و پا کند، سوراخ کردن گوش بدون درد و خونریزی؛ سوراخ کردن گوش بدون درد و خونریزی‌؛‌ تضمینی فقط 10 هزار تومان همه این ها تبلیغاتی است که خانم دستفروش برای انجام کار خود در مترو فریاد می زند.

 

سر و وضع این خانم گوش سوراخ کن هم حیرت آور است، این خانم مانتویی قهوه‌ای رنگ و چروک بر تن دارد و یک شال نه چندان تمیز که روی سرش انداخته و دستهایش کاری و زبر به نظر می‌رسد که پوستش به خاطر کار زیاد تغییر رنگ داده اما سوالی که در ذهن نقش می بندد این است که چطور برخی افراد جانشان را کف دستشان گذاشته و گوش خود را در مترو سوراخ می کنند؟

 

صادق نیت رییس اداره سلامت محیط وزارت بهداشت با بیان اینکه انجام اعمالی مانند سوراخ کردن گوش که در زمره خدمات پزشکی محسوب شده در اماکنی مانند مترو تخلف است، گفت: این قبیل اعمال حتما باید در مکان های بهداشتی و مورد تایید وزارت بهداشت و زیرنظر افراد دارای صلاحیت انجام شود.

 

وی افزود: سوراخ کردن گوش به دلیل اینکه وسیله مورد استفاده با خون افراد در ارتباط  بوده و می تواند سد پوستی بدن رابشکندعامل انتقال آلودگی ها و بیماری های زیادی است که خطرناکترین و مهمترین آن ها انتقال ویروس ایدز و هپاتیت از طریق گوشواره ای مشترک به منظور سوراخ کردن کردن گوش محسوب می شود.

 

رییس اداره سلامت و بهداشت محیط وزارت بهداشت با توصیه به مردم در این خصوص گفت: مردم باید توجه داشته باشند که این قبیل اقدامات پزشکی و بهداشتی را در اماکنی مانند مترو انجام ندهند و اگر موارد این چنین مشاهده کردند سریعا به وزارت بهداشت این موضوع را گزارش دهند تا برخورد لازم صورت گیرد.

 

صادق نیت با اشاره به این گزارش سوراخ کردن گوش در مترو و نحوه برخورد با آن گفت: ما از طریق شهرداری پیگیر این موضوع هستیم تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.