دکتر سیدحسن هاشمی نوشته است: فاجعه دردناک ساختمان پلاسکو یک‌بار دیگر بر روح و جان هموطنان پنجه کشید و جمعی از خوبان و انسان‌های ارزشمند و فداکار را مجروح و برخی را متاسفانه به کام مرگ فرو برد. هنوز هم نمی‌دانیم چند نفر زیر آوار باقی مانده‌اند و آیا زنده هستند یا به شهادت رسیده‌اند و همین موضوع، آوار اندوه‌مان را سنگین‌تر می‌کند.

وقتی شنیدم چندین بار در مورد ناامن بودن این ساختمان به مالکان اخطار داده‌اند، با خود گفتم، چه وقت می‌خواهیم باورکنیم رودربایستی‌ها و عدم قاطعیت در برابر متخلفان، مانع بزرگی در راه عملکرد صحیح مسئولان است و تا کی می‌خواهیم این مسیر را ادامه دهیم؟

ای کاش فجایعی چنین تلخ و دردناک، مانند حادثه ساختمان پلاسکو درس عبرتی باشد برای توجه بیشتر به قانون، پیشگیری از تکرار حوادث و البته برخورد جدی‌تر با متخلفان.

اینجانب ضمن آرزوی شفای عاجل برای مصدومان، به خانواده جان باختگان تسلیت عرض می‌کنم؛ به‌ویژه آتش‌نشان‌های عزیز و ارجمندی که در لحظات سخت وقوع حوادث و بحران‌ها، همراه و همکار پرسنل اورژانس، مددکار و آرامبخش هموطنان هستند.

از همکارانم در اورژانس و بیمارستان‌های مختلف نیز تشکر می‌کنم و امیدوارم همه آنها که باید، در مورد نوسازی بیمارستان‌های فرسوده هم اقدامی اساسی انجام دهند و باور کنند بیمارستان‌هایی که در بحران‌ها باید پناه آسیب دیدگان باشند، خود در معرض آسیب هستند.