ساختمان 54 ساله پلاسکو صبح امروز دچار حریق شد و ساعتی قبل فروریخت؛ ریزش این ساختمان که مرکز تولید و پخش پوشاک مردانه بود مشکلاتی را برای کسبه محل ایجاد کرده است.

مهمترین موضوعی که همزمان با اتش سوزی و ریزش ساختمان های تجاری برای کسبه و مالکان از اهمیت برخوردار می شود، بیمه و جبران خسارت است. بیمه ابهام بزرگی است که در مورد ساختمان پلاسکو وجود دارد.

 

خبرنگار ما همزمان با فروریختن پلاسکو با مسئولان بیمه مرکزی تماس گرفت؛ هر چند تا این لحظه خبرنگار ما موفق به تماس با رئیس کل بیمه مرکزی نشده است ولی مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی در ارتباط با بیمه بودن یا نبودن ساختمان پلاسکو گفت: ابعاد این حادثه بسیار بالاست و برای ارزیابی خسارت باید تا شنبه صبر کرد.

 

وی اما این را گفت که احتمالاً ساختمان پلاسکو تحت پوشش بیمه البرز قرار دارد.

 

مدیر بیمه‌های آتش سوزی شرکت بیمه البرز هم در این باره اعلام کرد که طبق بررسی‌های اولیه 11 واحد صنفی ساختمان پلاسکو دارای پوشش بیمه‌ای این شرکت بوده‌اند.

 

گزارش های دریافتی از جزئیات پوشش بیمه ای ساختمان پلاسکو حکایت از آن دارد که مغازه های داخل ساختمان پلاسکو تحت پوشش شرکت های مختلف بیمه ای از جمله بیمه ایران قرار دارد.

 

البته تماس خبرنگار ما با بیمه ایران نیز حاکی از این خبر است که مدیرعامل بیمه ایران در محل حادثه آتش_سوزی بزرگ و فرو ریختن ساختمان پلاسکو  حضور پیدا کرده است.

 

مدیرعامل بیمه ایران به خبرنگار تسنیم اعلام کرد: از ساعات نخستین اعلام حریق ساختمان پلاسکو تهران، مدیر بیمه های آتش سوزی و جمعی از کارشناسان بیمه ایران در محل حادثه حاضر بوده اند و فرآیند بررسی میزان خسارت به آن دسته از واحدهای ساختمان پلاسکو که تحت پوشش بیمه ایران هستند بلافاصله آغاز شد.