حسین مهدی‌زاده درباره ریزش آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو اظهار داشت: حدود 500 واحد تجاری در این ساختمان وجود داشته و میزان سرمایه‌ای که در این ساختمان وجود داشت و میزان خسارت، بالغ بر 600 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

عضو اتحادیه پوشاک عنوان کرد: این اتفاق از یک واحد تولیدی در ساعت 7 و 59 دقیقه امروز شروع شده است و به دلیل این‌که موارد ایمنی در آن واحد تولیدی رعایت نشده بوده و یا این‌که حتی یک کپسول آتش‌نشانی در آن طبقه وجود نداشته که بتواند به اطفاء حریق کمک کند، آتش به بقیه واحدها و طبقات ساختمان سرایت کرده است.

مهدی‌زادی تصریح کرد: متاسفانه اصلا موارد ایمنی در ساختمان رعایت نشده بوده است؛ این در حالی است که در گذشته بارها از طرف آتش‌نشانی به ساختمان اخطار داده شده بود، اما ظاهرا مدیریت و کسبه همکاری نداشته‌اند.

مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان هم در خصوص مبلغ ریالی خسارت وارد شده تصریح کرد: در برآوردهای اولیه میزان خسارت وارد شده قریب به 500 تا 600 میلیارد تومان است.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان بیان کرد: میلیاردها تومان از سرمایه های کشور که در تولید صرف شده بود، طی این حادثه از بین رفت.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان، تصریح کرد: ساختمان پلاسکو بیمه نبوده و واحدهای صنفی این ساختمان بصورت شخصی خود را بیمه کرده اند.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه البرز اظهار داشت: تعدادی از واحدهای صنفی ساختمان پلاسکو تحت پوشش بیمه البرز بوده و برخی ازآنها را بیمه ایران بیمه کرده بوده است.

هنوز شرکت های بیمه ای میزان خسارت را تخمین نزده اند و برای بررسی بیشتر عنوان شده که تا دو روز آینده مقدار دقیق خسارت مشخص می شود.

از سوی دیگر، با توجه به ارزش تقریبی هر یک از واحدهای صنفی که حدود 2 میلیارد برآورد شده، ارزش مجموع سرقفلی واحدهای پلاسکو حدود هزار میلیارد تومان است. بدین ترتیب حدود 1500 میلیارد تومامن خسارت در این حادثه به بار آمده است.