در مورخه 31/07/1395 خانمی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش به مأمورین اعلام داشت که سارقین در داخل مغازه ی لباس فروشی اقدام به جیب بری و سرقت عابربانک از وی کرده اند . 

 

پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جیب بری" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

 

اظهارات مالباخته : 

 

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در مورخه 31/07/1395 جهت خرید در مغازه لباس فروشی در میدان قدس حضور داشتم که ناگهان پیامک برداشت مبلغ 4 میلیون و 800 هزار از حساب را دریافت کردم !! ؛ بلافاصله به وارسی محتویات داخل کیف خود پرداخته و آنزمان متوجه شدم که کارت عابربانکم سرقت شده است " . 

 

بررسی تصاویر دوربین های مداربسته : 

 

مالباخته در اظهاراتش عنوان داشت که هیچگونه رمزی را بر روی کارت خود یادداشت نکرده و پیش از سرقتِ کارت عابربانکش و در همان مغازه لباس فروشی ، با کارت عابربانک سرقت شده اقدام به خرید نموده است . 

 

با توجه به اظهارات مالباخته ، تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ی داخل لباس فروشی مورد بازبینی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر خانم جوانی شدند که در لحظه ی پرداخت پول توسط مالباخته با استفاده از دستگاه Pozz داخل مغازه، در نزدیکی اوقرار داشت و به احتمال زیاد پس از اطلاع از شماره رمز حساب مالباخته ، اقدام به سرقت کارت عابربانک و برداشت مبلغ 4 میلیون و 800 هزار تومان نموده است .

 

رویا جیب بر دستگیر شد/مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند+تصاویر

 

دستگیری متهم و اعتراف به دهها فقره جیب بری : 

 

با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته و همچنین بررسی سوابق مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از سارقین زن حرفه ای به شیوه جیب بری بنام "رقیه . ق" ( 33 ساله ) معروف به "رویا" شدند که پیش از این نیز بارها به اتهام ارتکاب سرقت ، دستگیر و روانه زندان شده بود . 

 

با شناسایی رقیه . ق به عنوان متهم پرونده ، کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق رقیه به محل های سکونت وی در صادقیه و پرند رفته و اطلاع پیدا کردند که رقیه . ق اقدام به جابجایی مخفیگاه خود نموده است . 

 

اقدامات پلیسی همچنان در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار داشت تا نهایتا آخرین مخفیگاه "رقیه . ق" در شهرستان فردیس – جاده ملارد شناسایی ، کارآگاهان پس از اخذ نیابت قضایی به شهرستان فردیس اعزام و سرانجام در ساعت 07:00 مورخه 17/09/1395 موفق به دستگیری وی شدند . 

 

رویا جیب بر دستگیر شد/مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند+تصاویر

 

در بازرسی از منزل "رقیه . ق" ، دهها کیف جیبی زنانه ، دهها عینک زنانه ، چندین دستگاه دوربین فیلمبرداری ، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه ، مقادیری طلاجات و مدارک شناسایی مسروقه کشف شد که متهمه به سرقت تمامی آنها اعتراف کرد . 

 

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "در ادامه تحقیقات ، متهم پرونده به دهها فقره جیب بری در مراکز تجاری مناطق غرب و شمال شهر تهران بویژه در تجریش اعتراف نموده ؛ لذا در ادامه شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمه و همچنین سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت ( جیب بری در مراکز تجاری ) قرار گرفته و موفق به شناسایی تصویر متهم پرونده شدند ، دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر – مسیر شرق به غرب -  بعد از خروجی بلوار کاوه – خیابان قلندری شمالی ( نرسیده به خروجی خیابان شریعتی ) مراجعه نمایند " .