سردار حسین ساجدی‌نیا با اشاره به حضور پلیس در اطراف ساختمان به منظور محافظت از اموال و دارایی‌‌های کسبه پاساژ پلاسکو اظهار داشت: پلیس از ساعات اولیه این اتفاق در محل حادثه حضور یافت و با توجه به فراهم کردن مکانی برای نگهداری اموال و گاوصندوق‌های کسبه این پاساژ، از اموال مغازه‌داران این محل حراست خواهد کرد و نگرانی وجود ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ افزود: با توجه به اینکه یک شعبه بانک در این ساختمان وجود دارد هماهنگی‌های لازم برای حفاظت از اموال این بانک با حراست بانک مذکور به عمل آمده است.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی در اطراف پلاسکو تا اطلاع ثانوی اعمال می‌شود گفت: تردد هر گونه وسائل نقلیه در طول خیابان فردوسی حد فاصل میدان امام خمینی (ره) تا میدان فردوسی ممنوع بوده و همچنین از تردد هرگونه خودرو در خیابان جمهوری حدفاصل خیابان 30 تیر تا چهارراه استقلال ممانعت می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده ایستگاه‌های مترو در محدوده خیابان جمهوری فعال هستند و تردد انجام می‌شود.

وی با اشاره به حضور تیم‌های تشخیص هویت در محل حادثه گفت: با توجه به شناسایی احتمالی اجساد این سانحه پلیس پایتخت تیم‌های تشخیص هویت در محل حادثه حاضر شدند و این تیم‌ها حاضرند در صورت لزوم فعالیت خود را آغاز کنند.

ساجدی‌نیا با تاکید بر اینکه فعالیت سفارتخانه‌‌ای تعطیل و سفارتخانه‌ای تخلیه نشده از مردم خواست با همکاری با نیروهای امدای و انتظامی از تردد در معابر حاشیه‌ای خیابان جمهوری خودداری کنند تا تیم‌های امدادی در اسرع وقت اقدامات خود را انجام دهند. پلیس تا آخرین لحظه حاضر خواهد بود و خدمات امدادی و انتظامی را اداره خواهد کرد.