چاقی و اضافه وزن می تواند باعث ابتلای فرد به انواع بیماری ها و حتی سرطان شود، برای لاغر شدن قطع کردن مصرف همه خوراکی ها بویژه کربوهیدرات و پروتئین به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا بدن به این مواد برای سوخت و ساز نیاز دارد.

 

کارشناسان تغذیه توصیه می کنند افراد حتما وعده صبحانه را مصرف کنند زیرا حاوی مواد مغذی برای بدن است و می تواند مانع از احساس گرسنگی و تمایل به مصرف خوراکی و تنقلات در طول صبح تا ظهر توسط فرد شود.

 

این افراد مصرف صبحانه را در ساعات اولیه روز و بلافاصله پس از بیداری توصیه می کنند تا بدن بتواند به ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده و خون رسانی به اندام ها بپردازد.

 

خوردن سه الی چهار عدد میوه در طول روز هم برای سلامت بدن مفید است و علاوه بر تامین ویتامین های مورد نیاز می تواند تمایل فرد برای مصرف مواد غذایی شیرین را کاهش دهد زیرا قند میوه نیاز بدن به شیرینی را کاهش می دهد و به این ترتیب فرد از ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت یا افزایش وزن مصون می ماند.

 

علاوه بر میوه، مصرف سبزیجات نیز در طول روز اهمیت فراوان دارد، خواص درمانی میوه و سبزیجات متفاوت است و آنها مکمل همدیگر هستند، به همین دلیل باید در طول روز هم میوه و هم سبزیجات به ویژه آنهایی که دارای برگ سبز هستند را در رژیم غذایی قرار داد.

 

 کارشناسان بهترین زمان برای مصرف میوه و سبزیجات را در فاصله زمانی صبح تا ظهر می دانند زیرا بدن به خوبی کالری این خوراکی هارا سوزانده و انرژی مورد نیاز در طول روز را تامین می کند.

 

مصرف کمتر قند و شیرینی و همین طور پرهیز از مصرف فست فود هم از دیگر راه های کمک به کاهش وزن و حفظ تناسب اندام است.

 

و در نهایت برای خوش اندام شدن باید در کنار رژیم غذایی حتما ورزش و تحرک بدنی کافی وجود داشته باشد، انجام کارهایی چون پیاده روی و دوچرخه سواری یا شرکت در کلاس ورزش های هوازی می تواند باعث سوخته شدن کالری های اضافی و ایجاد تناسب اندام در فرد شود.