در ساعت 21:30 مورخه 22/09/1395 وقوع یک فقره تیراندازی منجر به جنایت در منطقه سعادت آباد - مقابل بیمارستان عرفان ، به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد . 

 

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که فردی 36 ساله بنام آروین بر اثر اصابت گلوله از ناحیه پشت سر به قتل رسیده است .

 

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

 

شکار تصویر صحنه جنایت : 

 

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل جنایت اطلاع پیدا کردند که جنایت دقیقا در مقابل دوربین های مداربسته بیمارستان بوقوع پیوسته است ؛ بلافاصله تصاویر ضبط شده ی دوربین های مداربسته بیمارستان موردبررسی قرار گرفت و صحنه ی نحوه وقوع جنایت از چندین زاویه ، در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

 

جنایت در مقابل چشم دوربین های مداربسته بیمارستان+تصاویر

 

با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول به دلیل پنچر شدن لاستیک خودرو شخصی اش به روشنایی مقابل درب ورودی بیمارستان مراجعه ، در حین تعویض لاستیک خودرو شخصی با صورت پوشیده به او نزدیک و با خارج کردن اسلحه کمری از داخل یک پاکت [ظاهرا] تبلیغاتی ، از ناحیه پشت سر مورد اصابت دو گلوله قرار گرفته و قاتل پس از ارتکاب جنایت ، به سرعت از محل خارج و با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ و بهمراه همدستش ( راننده پراید ) از محل متواری شده است . 

 

ارتکاب جنایت در مسیر باشگاه ورزشی : 

 

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ، همزمان با بررسی دقیق تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته به تحقیق از خانواده مقتول پرداخته و اطلاع پیدا کردند که مقتول ، متأهل ، پدر دو دختر 10 ساله و 18 ماهه ، مترجم زبان انگلیسی بوده و محل کارشنیز در محدوده دانشگاه تهران قرار داشته است . 

 

جنایت در مقابل چشم دوربین های مداربسته بیمارستان+تصاویر

 

تحقیقات پلیسی حکایت از آن داشت که مقتول دارای حسن شهرت در میان اعضای خانواده ، دوستان ، همکاران و همسایگانش بوده و هیچگونه سابقه درگیریو اختلاف شخصی و یا مالی با کسی نداشته است ؛ همچنین در ادامه ی تحقیقات مشخص شد که مقتول دارای سابقه فعالیت ورزشی در رشته والیبال بوده و شب وقوع جنایت نیز قصد داشته تا به یک سالن ورزشی در شهرک امید در شرق تهران مراجعه نماید و دقیقا به همین دلیل از محل سکونتش در منطقه سعادت آباد خارج شده که در حین رفتن به سمت سالن ورزش ، به قتل رسیده است . 

 

دستگیری راننده پراید : 

 

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه ی تحقیقات و با بررسی دقیق تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی دقیق خودرو پراید مورد استفاده در شب جنایت شدند . 
با شناسایی دقیق پراید ، مالک آن بنام "احسان . ل" ( 38 ساله ) شناسایی ، کارآگاهان با مراجعه به محل کار احسان در یک چاپخانه واقع در منطقه ی هفت تیر ، او را در ساعت 17:00 مورخه 29/10/1395 دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند . 

 

"احسان . ل" در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع و یا معاونت در ارتکاب جنایت شد اما در ادامه تحقیقات با اعتراف صریح به حضور در محل جنایت ، یکی از دوستانش بنام "پوریا . الف" را به عنوان عامل اصلی جنایت معرفی کرد . 

 

"احسان . الف" در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " حدود سه سال پیش بود که با پوریا دوست شدم ؛ اخیرا پوریا مدعی شده بود که زن و مردی وارد زندگی پدرش شدند و باعث بروز مشکلات زیادی برای خانواده اش شدند و دائما می گفت که باید حال آنها را بگیرد ؛ چند روز پیش [ از جنایت ] ، با ماشین پوریا به سعادت رفتیم و مدتی را در خیابان چرخیدیم ؛ چند روز بعد ( شب جنایت ) ، پوریا مجددا به بهانه ی زاغ زدن و آمار گرفتن و نهایتا رفتن به استخر ، به در منزل ما آمد و اینبار ماشینش را پارک کرد و دو نفری با ماشین من به سعادت آباد رفتیم . داخل سعاد آباد ، مرتبه اول که پوریا از ماشین پیاده شد ، من در خیابان ایستادم و پوریا داخل یک کوچه رفت ؛ گویا ماشین فرد مورد نظر روبروی یک مغازه ایستاده بود (برابر شواهد ، پوریا در مرتبه اول اقدام به پنچر کردن لاستیک خودرو مقتول نموده است) . 

 

زمانیکه پوریا سوار ماشین شد ، با راهنمایی پوریا به دنبال یک ماشین حرکت کردیم تا اینکه ماشین برای بار دوم و اینبار در مقابل بیمارستان عرفان توقف کرد و من با راهنمایی پوریا چند متر جلوتر توقف کردم . راننده خودرو مورد نظر پس از توقف ، صندوق عقب خودرو را باز کرد و مشغول تعویض لاستیک بود که پوریا از ماشین پیاده شد ؛ پوریا به سمت او رفت ؛ ناگهان صدای دو گلوله آمد ؛ من با وحشت فراوان حرکت کردم و پوریا را کمی بالاتر از محل توقف ماشین مقتول سوار کردم و محل را ترک کردیم ؛ بی هدف و با راهنمایی پوریا رانندگی می کردم ؛ کنار اتوبان شیخ فضل الله ایستادم ؛ پوریا پیاده شد و بعد از مدتی برگشت و اینبار اسلحه همراهش نبود " . 

 

دستگیری پوریا : 

 

با اعترافات صریح احسان مبنی بر معرفی عامل اصلی جنایت ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل کار پوریا . الف ( 39 ساله ) در یک مغازه فست فودی ( پوریا مالک مغازه می باشد ) واقع در منطقه هفت تیر ، او را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند . 

 

جنایت در مقابل چشم دوربین های مداربسته بیمارستان+تصاویر

 

پوریا پس از دستگیری منکر هرگونه ارتکاب جنایت می شود اما در تحقیقات پلیسی مشخص شد که او پیش از ازدواج مقتول ، در آنزمان خواستگار همسرِ مقتول بوده و بر این موضوع اصرار فراوان داشته است ؛ برابر تحقیقاتِ کارآگاهان ، پوریا نیز در آنزمان با شخص دیگری ازدواج می کند امادر فاصله کوتاهی ، متارکه کرده و اینبار با وجود گذشت چندین سال و به انگیزه انتقام گیری ، طراحی ارتکاب جنایت و مرگ مقتول را ریخته و نهایتا در ساعت 21:30 مورخه 22/09/1395 مرتکب جنایت می شود . 

 

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ،در ادامه اعلام این خبر با اشاره به این مطلب که تحقیقات از متهم اصلی پرونده در مراحل اولیه قرار دارد ، گفت : "برابر دلایل و قرائن پلیسی ، حضور متهم اصلی پرونده در شب حادثه و ارتکاب جنایت قطعی گردیده است ؛ همچنین برابر دیگر دلایل و مستندات از جمله اعتراف متهم ردیف دوم پرونده مبنی بر ارتکاب جنایت توسط پوریا ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس متهم پرونده برای هر دو متهمپرونده صادر شد و تحقیقات تکمیلی جهت روشن شدن دیگر زوایای پرونده در دستور کار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته است " .