ابوالفضل قناعتی با اشاره به آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری گفت: 20 ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شده‌اند و حدوداً 25 تا 30 آتش‌نشان گرفتار شدند و هنوز آمار دقیقی از افرادی که در داخل پاساژ بودند وجود ندارد.

وی با اشاره به حادثه خیابان جمهوری در سال  1392  گفت: شهردار تهران بعد از این حادثه که منجر به مرگ دو زن شده بود با حضور در شورای شهر، گفت: ساختمان‌های قدیمی زیادی در تهران وجود دارند که به کارگاه تبدیل شده و این ساختمان‌ها ا یمنی لازم ندارند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر با بیان  اینکه شهردار تهران اعلام کرد این ساختمان‌ها در بحث تبصره 3 مقررات ملی ساختمان در آنها لحاظ نشده است، گفت: این ساختمان‌ها  ایمنی ندارند و با بروز یک حادثه امکان بروز فاجعه وجود دارد.

قناعتی افزود: شهردار تهران در آن زمان از شورا خواست که اجازه پلمب کردن این ساختمان‌ها را بدهند. ولی این امر رخ نداد و موضوع مسکوت ماند. 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شورا مجوز این کار را نداده است، گفت: بحث معضلات اجتماعی رخ می‌داد و عده زیادی بیکار می‌شدند به همین دلیل این موضوع مسکوت ماند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر گفت: بالغ بر 6 الی 7 بار به ساختمان پلاسکو تذکر داده شده بود که ایمنی لازم را ندارند ولی مالکین آن توجهی نکردند.