شهرام گیل آبادی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در محل حادثه ساختمان پلاسکو افزود: ساعت 7:59 دقیقه صبح امروز حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو اعلام و در زمانی کمتر از 3 دقیقه تیم های امدادی آتش نشانی خود را به محل حادثه رساندند.

وی اظهار کرد: با تلاش آتش نشانان چندین مرتبه، آتش سوزی ساختمان مهار شد اما بدلیل قدمت 50 ساله این بنا، ساختمان پلاسکو حوالی ساعت 11:15 به طور کامل فرو ریخت.

به گفته رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی شهرداری تهران، هم اکنون عملیات امداد و نجات با محوریت ستاد بحران شهر تهران با مدیریت محمد باقر قالیباف شهردار درحال انجام است.

گیل آبادی با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری ساختمان برای امدادرسانی به مصدومان و افرادی که در زیرآوارد محبوس شده اند، گفت: آمار دقیقی از تعداد فوت شدگان این حادثه در دست نیست، اما به یقین داغدار اصلی این حادثه آتش نشانی شهر تهران است.

* 70 مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو تهران/ انتقال 23 مصدوم به مراکز درمانی

به گزارش ایرنا، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: حادثه آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو تهران که صبح امروز روی داد تاکنون 70 مصدوم داشته است.

حسن عباسی ظهر امروز(پنج شنبه) اعلام کرد که از مجموع مصدومان این حادثه 23 نفر به دلیل شدت جراحات وارده به مراکز درمانی شهر تهران منتقل شدند.

وی اظهار کرد: همچنین 47 مصدوم دیگر این حادثه نیز با حضور عوامل اورژانس به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

وی افزود: مرکز اورژانس تهران 58 دستگاه آمبولانس، 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه موتور آمبولانس در محل حادثه مستقر شدند.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه تمامی نیروهای علمیاتی و هماهنگی اورژانس تهران در حالت آماده باش کامل هستند خاطرنشان کرد: تمامی بیمارستان های شهر تهران در حالت آماده باش کامل هستند اما هنوز تعداد افراد فوت شده در این حادثه بصورت دقیق مشخص نیست.

ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 و 5 دقیقه صبح امروز دچار حریق شد که پس از حدود سه ساعت، 15 طبقه ساختمان بطور کامل تخریب شد و فروریخت.