محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت محله کوهسار واقع در منطقه 5، تصریح کرد: احداث بوستان جنگلی (با توجه به همجواری محله با دامنه کوه) از مواردی است که در دست بررسی است.

وی به نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و افزایش تعداد مخازن در راستای اجرای طرح تفکیک زباله تر و خشک، تأکید کرد و گفت: در این زمینه با معاونت خدمات شهری منطقه رایزنی هایی شده است که امیدواریم تمهیدات لازم در این زمینه صورت گیرد.

پیرهادی افزود: پیگیری لازم به منظور تأمین روشنایی معابر عمومی و بوستانهای سطح محله به ویژه بوستان اقبال پور و همچنین بررسی امکان تجهیز این بوستان (تنها بوستان محله) به وسایل بازی کودکان و وسایل ورزشی از مواردی هستند که باید مورد توجه سازمان پارک ها قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به افزایش سرانه فضاهای سبز در سطح محله کوهسار واقع در منطقه 5، اشاره کرد و گفت: در این بخش مکاتباتی با سازمان پارک ها شده است و در صورت فراهم شدن شرایط این کار انجام می پذیرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تشریح مشکلات شهروندان محل در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک گفت: بررسی امکان گشایش مسیر شرقی خیابان سیمون بولیوار به منظور کاهش بار ترافیکی در سطح محله از موضوعاتی است که مورد توجه قرار دارد.

وی اضافه کرد: اصلاح جانمایی ایستگاه اتوبوس مسیر ارم سبز - سیمون بولیوار واقع در ابتدای محله و پیشنهاد انتقال به ضلع جنوبی به منظور رفع مشکلات ترافیکی و همچنین امکان نصب سرعت کاه در خیابان های معین، الوند و البرز با توجه به شیب زیاد خیابان های مذکور از موضوعاتی است که در دست پیگیری است.  

وی ادامه داد: یکی از مواردی که از سوی کارشناسان در دست بررسی قرار گرفته است، امکان اجرای طرح احداث بزرگراه 35 متری شرقی – غربی (بالای ساختمان های قوه قضائیه) به منظور اتصال چهار محله حصارک، مرادآباد، نفت و حصارک است.

پیرهادی خاطر نشان کرد: سنگفرش نمودن پیاده روهای سطح محله به دلیل فرسودگی آنها از سوی شهروندان مطرح شده است که این موضوع باید بررسی شود و در صورت لزوم اجرا خواهد شد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله نیز مواردی در دست پیگیری قرار گرفته است، گفت: بررسی امکان پیش بینی مراکز فرهنگی و تفریحی با توجه به وجود بستر طبیعی کوهستان در شمال محله، بررسی امکان احداث زمین چمن مصنوعی به منظور بهره برداری کودکان و جوانان در سطح محله و در نهایت بررسی امکان برگزاری دوره های آموزشی جهت اعضای هیأت امنا و مدیران محلات از جمله مواردی هستند که در دست بررسی قرار دارند.

پیرهادی به تغییر تعرفه های آب و برق سرای محله به تعرفه فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این زمینه، نیاز به برگزاری جلساتی با مسئولان مربوطه است، البته نامه نگاری هایی نیز صورت گرفته است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت فضای مناسب جهت دفن شهدای گمنام، گفت: در این زمینه درخواستی از سوی اعضای شورایاری و هیئت امنا مبنی بر پیش بینی جانمایی فضایی مناسب به منظور دفن شهدای گمنام در محله ارائه شده است که در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی در رابطه با حوزه معماری و شهرسازی محله کوهسار، بیان کرد: نظارت بر اجرای صحیح طرح تفصیلی در ساخت و سازهای محله از مواردی است که باید مورد توجه ناظرین و مهندسین قرار بگیرد.

پیرهادی همچنین به افزایش اعتبارات منطقه 5 و محلات آن اشاره کرد و افزود: در حوزه برنامه و بودجه باید به موضوعاتی از جمله پیش بینی و تخصیص بودجه به منظور احداث زمین چمن مصنوعی به منظور بهره برداری کودکان و جوانان در سطح محله، تخصیص اعتبار به منظور احداث مراکز فرهنگی و تفریحی با توجه به وجود بستر طبیعی کوهستان در شمال محله و در نهایت پیش بینی و تخصیص بودجه جهت اجرای طرح احداث بزرگراه 35 متری  شرقی – غربی (بالای ساختمان های قوه قضائیه) به منظور اتصال چهار محله حصارک، مرادآباد، نفت و کوهسار توجه شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از پیشنهادات شهروندان، تخصیص بودجه به منظور تقویت امکانات و زیرساخت های لازم با توجه به آسیب پذیری محله در مواقع بحران است که این موضوع با صلاح دید سایر اعضاء در لایحه بودجه 96 شهرداری پیش بینی خواهد شد.

پیرهادی با تأکید بر اینکه سازمانها و نهادهای مربوطه هر کدام در محل باید اقدامات مربوط به خود را انجام دهند، بیان کرد: احداث فضاهای آموزشی به ویژه مقاطع ابتدایی و دبیرستان در سطح محله باید مورد توجه آموزش و پرورش قرار بگیرد.

وی در پایان با اشاره به تغییر نام کوچه دوم به نام شهید رضا بهلولی- کوچه شانزدهم به نام شهید غلامرضا جهان دیده- کوچه اول به نام شهیدان شهابی، خاطر نشان کرد: این موضوع در کمیته نامگذاری شورا مطرح شده است و تلاش می شود تا درخواست شهروندان عملیاتی شود.