سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری، تشکیلات و تحول اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شایعاتی که درمورد حذف رتبه بندی معلمان برای سال بعد وجود دارد، از ادامه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۶ خبر داد.

او با اشاره به اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی معلمان از نیمه دوم سال ۹۴، اظهار داشت: به منظور اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، ۱۳۵۰ میلیارد تومان در شش‌ماهه دوم سال ۹۴ و ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال‌جاری تخصیص یافته است.

او گفت: نظام رتبه‌بندی برای نیروهای دارای سابقه بیشتر از ۶ سال اجرا می شود و در چهار گروه؛ پایه، ارشد، خبره و عالی به ترتیب ۳۵،۲۵،۱۵ و۵۰ درصد حق شاغل، افزایش حقوق وجود دارد و افراد در هر زمان که شرایط جدیدی را کسب کنند از مزایای رتبه بالاتر برخوردار می‌شوند.

او تاکید کرد: هر ساله قسمتی از بودجه ‌آموزش و پرورش به نظام رتبه‌بندی اختصاص می‌یابد و افزایش آن نیز تابع افزایش سالانه بودجه ‌آموزش و پرورش است؛ پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۶، حدود ۴ هزار میلیارد تومان به نظام رتبه‌بندی تخصیص یابد.

حسینی گفت: در برنامه ششم توسعه درباره رتبه‌بندی معلمان آمده که در اجرای سند تحول آموزش و پرورش، «نظام سنجش صلاحیت» برای معلمان ایجاد خواهد شد و بر اساس شاخص‌های تعریف شده در این نظام، افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از احراز شایستگی‌های لازم، ارزیابی مستمر آنها ادامه می‌یابد تا در نهایت رتبه‌بندی که در سند تحول آورده شده، محقق شود.