احمد عابدینی با بیان اینکه ارزشیابی تحصیلی در سنوات گذشته بر مبنای 25 درصد فرایندی و 75 درصد امتحان پایانی بوده است، افزود: پیش از این 15 نمره به امتحانات پایان ترم و 5 نمره به امتحانات میان ترم دانش‌آموزان تعلق می‌گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه جدید از 20 نمره درسی هر دانش‌آموز، 10 نمره به امتحانات میان ترم و 10 نمره به امتحانات پایان ترم تعلق می‌گیرد.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مواد 45 و 46 آیین نامه جدید آموزشی ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه که توسط شورای عالی آموزش وپرورش تصویب شده است، افزود: براساس این مصوبه ضریب امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان از 0.6 به 0.5 کاهش یافته و باعث شده است تا مرجعیت علمی معلم در ارزشیابی فرایندی دانش‌آموز افزایش پیدا کند.

وی گفت: براساس آیین نامه ضریب تاثیرگذاری نمرات پایانی در ارزشیابی تابستانی نیز از 80 درصد به 75 درصد کاهش یافته است.

عابدینی ادامه داد: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش همچنین دانش‌آموزانی که در پایه نهم انتخاب رشته کرده‌اند می‌توانند در صورت صلاحدید در پایه دهم رشته تحصیلی خود را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه قبلی شورا امکان تغییر رشته از دانش آموزان پایه نهم گرفته شده بود، افزود: دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می توانند درخواست خود را به مدرسه محل تحصیل خود ارائه دهند.