محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله شهید بخارایی واقع در منطقه 16، گفت: فعالیت صنایع و مشاغل مزاحم در ارتباط با کارخانجات آلاینده واقع در سطح محله نظیر کارخانه روغن نباتی قو مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد کرده است که باید ساماندهی شود.

وی به پیگیری های صورت گرفته جهت انتقال و جابه جایی دکل های برق فشار قوی و تیرهای چراق برق قدیمی فرسوده در محدوده ناحیه 3 شهرداری اشاره کرد و گفت: در این خصوص، نامه نگاری های لازم صورت گرفته است و اقداماتی هم در دست اجرا است.

پیرهادی با بیان اینکه مشکلات شهروندان محله شهید بخارایی واقع در منطقه 16 باید در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک به زودی بر طرف شود، تصریح کرد: امکان احداث پارکینگ طبقاتی، با مشارکت بخش خصوصی در سطح محله یکی از مواردی است که در دست بررسی قرار گرفته است و در صورت نیاز اجرا خواهد شد.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران همچنین به احداث پل عابر پیاده مکانیزه در ضلع شمالی خیابان تقوی، تقاطع تقوی- بعثت، به منظور تسهیل رفت و آمد عابرین پیاده اشاره کرد و گفت: کارشناسی های لازم در این خصوص صورت گرفته است و در صورتی که شریط فراهم شود این کار انجام خواهد گرفت.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تعریض و بازگشایی انتهای خیابان اصلی خزانه در ادامه فلکه ی چهارم به سمت خیابان شهید بابایی (دخانیات)، علی آباد جنوبی و در ادامه به بزرگراه آزادگان، به منظور ایجاد دسترسی مناسب ساکنین محله از موضوعاتی است که از سوی شهروندان مطرح شده است که این موضوع در دست بررسی و پیگیری قرار دارد.

پیرهادی به تعریض و بازگشایی خیابان شهید پرستویی و تسریع در تعیین تکلیف ملک های واقع در این محدوده اشاره کرد و گفت: تعریض و بازگشایی فلکه دوم عباسی به سمت درب متروی خزانه یا تملک حدود 4 پلاک ثبتی در انتهای امیرغربی موضوع بعدی است که از سوی کارشناسان در دست بررسی است و امیدوار هستیم که با هماهنگی های صورت گرفته اجرا شود.

وی اصلاح هندسی، ساماندهی و روان سازی ترافیک شهری، چهارراه خزانه واقع در تقاطع خیابان خزانه - بعثت در راستای انضباط شهری و سهولت تردد عابرین را یکی از مواردی مطرح کرد که نیاز به اجرا دارد و گفت: این موارد در حوزه عمران بررسی می شود و در صورت فراهم شدن شرایط اجرا می شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بررسی امکان جابجایی پایانه اتوبوسرانی جنوب و انتقال آن به خارج از محدوده شهری به دلیل آلودگی هوا از جمله اولویت های مدیریت شهری است.

پیرهادی همچنین تسریع در اتمام فعالیت های عمرانی مورد نیاز در احداث زیر گذر شهید ضربعلی زاده واقع در محدوده ی فلکه اول عباسی به سمت خیابان شهید رجایی را مهم دانست و گفت: این موارد هر کدام در سطح محله بار ترافیکی را کاهش خواهد داد و باید در یک زمان بندی مشخص اجرا شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله نیز باید اقداماتی انجام گیرد، افزود: احداث ساختمان سرای محله شهید بخارایی به منظور ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی  مناسب تر به شهروندان محله، بازپیرایی، ترمیم و تعویض چمن زمین فوتبال واقع در سطح محله از جمله مواردی است که در دست بررسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات شهروندان محله شهید بخارایی  واقع در منطقه 16 در حوزه معماری و شهرسازی شناسایی شده است، گفت: تعیین تکلیف وضعیت ملک های واقع در خیابان شهید پرستویی(عباسی) با توجه به طرح تعریض این خیابان از جمله مواردی است که از سوی شورایاران مطرح شده است که تلاش می شود شرایط لازم برای عملیاتی شدن آن فراهم شود.