محسن پیرهادی در رابطه با بررسی مشکلات موجود در محله دولت خواه شمالی واقع در منطقه 19 گفت: ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معابر به ویژه کسبه خیابان شهید برادران شکری و کوره های آجرپزی سطح منطقه به منظور ممانعت از ایجاد آلایندگی و ریزگردها در محله، یک الزام است.

وی افزود: در این رابطه تاکنون اقدامات اساسی در دستور کار قرار گرفته و امیدوار هستیم تغییراتی در امر ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم در منطقه اعمال شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص نظارت های صورت گرفته در عملکرد پیمانکاران خدمات شهری که در حوزه محله دولت خواه شمالی فعالیت می کنند اظهارکرد: نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری زباله های بازیافتی و پسماند و همچنین اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این محله در دستور کار قرار گرفته است.

پیرهادی به رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده در محله دولت خواه اشاره کرد و افزود: علاوه بر رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده، رنگ آمیزی جداول سطح محله به ویژه در محدوده مدارس، عملیاتی شده است.  

وی ادامه داد: شستشو و لایروبی انهار محله به ویژه انهار سرپوشیده و همچنین آغاز تلاش ها به منظور احداث بوستان و فضای سبز در محدوده طرفین بلوار امینی، خیابان پونه، خیابان دینا و نیز در بخشی از زمین مرتبط با کوره مرجان از جمله دیگر اقدامات است.  

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به تجهیز بوستان های محله دولت خواه شمالی اشاره کرد و بیان داشت: نظارت مستمر و انجام تمهیدات مناسب به منظور نگهداری از  فضای سبز موجود به ویژه بوستان نرگس و در کنار آن، تجهیز بوستان نرگس به مواردی اعم از ترمیم و یا تعویض سنگفرش، تکمیل آب نما و تعویض وسایل بازی کودکان از دیگر اقدامات در سطح محله دولت خواه شمالی بوده است.

پیرهادی تجهیز ورزشگاه شهید باکری را خواست جوانان حاضر در محله دولت خواه شمالی دانست و خاطرنشان کرد: اقدام لازم به منظور تجهیز مجموعه ورزشی شهید باکری به زمین چمن و روشنایی مناسب در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی از افتتاح یک ایستگاه آتش نشانی در سطح محله دولت خواه شمالی خبر داد و اضافه کرد: مقرر شده ایستگاه آتش نشانی در محدوده سه محله همجوار دولت خواه جنوبی، دولت خواه شمالی و اسماعیل آباد به منظور ایجاد امکان امداد رسانی در مواقع اضطرار دایر شود.  

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک منطقه دولت خواه شمالی اظهارکرد: امکان تخصیص ایستگاه اتوبوس تندرو (BRT) در بزرگراه آیت الله سعیدی، ابتدای محله دولتخواه وجود دارد و در کنار آن تعریض خیابان نرگس به منظور رفع مشکلات ترافیکی و سهولت تردد اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید انجام شود.

پیرهادی با اشاره به بررسی های لازم به منظور احداث دوربرگردان در بزرگراه آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: برای ایجاد دسترسی به محله باید این دوربرگردان احداث شود.

وی از درخواست اعضای شورایاری محله جهت احداث خیابان در امتداد کوچه بلوط، محدوده خیابان نرگس تا کوچه 14 خبرداد و گفت: این درخواست به منظور رفع مشکلات ترافیکی مطرح شده است و می بایست از نظر کارشناسی و فنی بررسی های لازم در مورد اقدام اجرایی آن صورت پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درخواست های مطرح شده به منظور تغییر نام مجموعه ورزشی شهید باکری در محله دولت خواه شمالی اذعان کرد: اعضای شورایاری محله درخواستی مبنی بر تغییر نام مجموعه ورزشی شهید باکری به نام شهید علیرضا رحیمی از شهیدان بومی محله را ارائه کرده اند که این درخواست در حال بررسی است و در کنار آن به دنبال احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره در محله هستیم.

پیرهادی به لزوم بازسازی مساجد محله ای تاکید کرد و گفت: در راستای بازسازی مساجد محله ای، مقرر شده بازسازی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در محله دولت خواه شمالی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه " شورای شهر تهران به دنبال اختصاص اعتبارات ویژه برای حل مشکلات محله دولت خواه شمالی است تصریح کرد: به منظور احداث مجموعه ورزشی چند منظوره در محله و همچنین احیای مجموعه ورزشی شهید باکری به زمین چمن و روشنایی مناسب مقرر شده اعتبارات ویژه ای به منطقه اختصاص پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران اتمام عملیات شبکه فاضلاب شهری در سطح محله دولت خواه شمالی را یک الزام دانست و گفت: در کنار تکمیل شبکه فاضلاب، نیروی انتظامی نیز باید نسبت به استقرار کانکس به منظور جلوگیری از سرقت و ... در محله اقدام کند.