به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بابک حمیدیان که اواخر سال ۹۱ همزمان با فیلمبرداری فیلم « برف» دچار آسیب دیدگی از ناحیه کمر و پا شد، بعد از مدتی هنوز به طور کامل بهبود پیدا نکرده و این روزها با آتل سرتمرین نمایش « خانه سربی» است.

وقتی به حمیدیان می گوییم که « سرنترس دارد و با این وضعیت می خواهد تئاتر بازی کند! » او می گوید: « هرچه بگویم به شعار تبدیل می شود، مطالبی درباره تقدس تئاتر و صحنه و اینها، اما به هرحال این وضعیت پا و کمر بخشی از نقش ام شده است. »

او ادامه می دهد: « خیلی سخت است اما دوست داشتم در کنار این گروه باشم، حضور کارگردانی مانند علی نرگس نژاد و بازیگرانی مانند سیامک صفری، پانته آ پناهی ها، فرزین صابونی و… مرا به بودن در این گروه جذب کرد. »

به گفته او، حالا دیگر این آتل هم جزیی از نقش اش شده و علی نرگس نژاد که نویسنده نمایشنامه هم هست، تغییراتی در کاراکتر نمایش ایجاد کرده تا این عناصر بیرونی به نقش بچسبند.

بابک حمیدیان چندی پیش نگران عمل جراحی بود اما در حال حاضر کمتر این نگرانی را دارد چون با چند پزشک مشورت کرده و آنها به او گفته اند فعلا نیازی به عمل جراحی نیست اما با همه اینها دردهای شدیدی دارد چون هنوز شکستگی اش به طور کامل خوب نشده است.

از حمیدیان می پرسیم این نمایش چه ویژگی ها وجذابیت هایی داشت که با این شرایط حاضر شده در آن بازی کند و او توضیح می دهد: « بیشترین جذابیت اش به خاطر خود علی نرگس نژاد و نوع نگاهش به زندگی است، همان نگاهی که در این متن هم وجود دارد، « علی» دنبال چالش هایی است که من هم دنبال می کنم به همین دلیل زندگی برای علی آسان نمی گذرد و همین جنبه برای من جذاب است. »

او در پاسخ به پرسشی درباره نقش اش در نمایش « خانه سربی» می گوید: « واقعیت این است که متن خیلی اجازه نمی دهد درباره نقش مان صحبت کنیم بلکه باید آن را در رفتار نشان دهیم، البته نمی خواهم موضوع را رمزآلود کنم ولی به هر حال این موضوع در گفت وگو نمی گنجد فقط این را بگویم که نقش ام هم اسم خودم است. »

این بازیگر سینما و تئاتر سال گذشته مشغول بازی در نمایش « ویتسک» بود و به طور همزمان در فیلم « برف» هم بازی می کرد که سر فیلم برداری همین فیلم دچار حادثه شد. ظاهرا حمیدیان فعلا بیشتر ترجیح می دهد در تئاتر بازی کند البته خاستگاه او تئاتر است و به قولی خانه اولش تئاتر است، خودش در این زمینه به ایسنا می گوید: این عبارت ها خیلی مد شده است، خانه اول، خاستگاه و… موضوع این است که متن سینمایی به ما ها نمی رسد بنابراین ترجیح می دهم در تئاتر شرافت نسبی را حفظ کنم. چند فیلم آماده نمایش هم دارم و ترجیح دادم سال نو را با تئاتر شروع کنم که یک جا و متمرکز باشم. به هر حال تئاتر کار کردن به از تئاتر کار نکردن است.

به گزارش ایسنا، بابک حمیدیان بازیگر تئاتر و سینما تجربه همکاری با کارگردان هایی چون بهمن فرمان ارا، آتیلا پسیانی، ابراهیم حاتمی کیا، محمد مهدی عسگر پور، رضا ثروتی، رضا حداد و… را دارد.

او بزودی با بازی در نمایش « خانه سربی» نوشته و کار علی نرگس نژاد در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می رود.

این نمایش از نیمه دوم اردیبهشت ماه با بازی سیامک صفری، پانته آ پناهی ها، فرزین صابونی، سحر دولت شاهی، مینا ساداتی و بابک حمیدیان به صحنه می رود.