به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، مسعود کیمیایی سال گذشته تصمیم به ساخت فیلم سینمایی" دست تنها" با بازی اکبر زنجانپور و سعید راد را گرفت اما به دلیل آن که پروانه ساخت این فیلم سینمایی صادر نشد از ساخت آن انصراف داد. وی در همان زمان تصمیم به ساخت فیلمنامه ای دیگر با نام" تبعید سایه ها" گرفت که بعد از دریافت پروانه ساخت، مقدمات تولید این فیلم سینمایی را آغاز کرد.

هرچند قرار بود این فیلم سینمایی نیمه دوم سال گذشته جلوی دوربین برود اما به دلیل آن که فیلمنامه" تبعید سایه ها" جزو پروژه های سنگین بود و برای ساخت نیازمند سرمایه گذاری بالایی بود فیلمبرداری آن به تعویق افتاد.

پیش از این قرار بود فیلم" تبعید سایه ها" به تهیه کنندگی بنیاد سینمایی فارابی ساخته شود. این اولین فیلمی است که کیمیایی با یک نهاد دولتی برای ساخت آن همکاری می کند. داستان فیلم" تبعید سایه ها" در مقطع زمانی دهه های ۳۰ تا ۴۰ هجری شمسی بوده و به شکل گیری جریان های سیاسی چپ در ایران می پردازد.

شنیده ها حاکی از آن است در کنار تلاش کارگردان فیلم سینمایی" سربازان جمعه" برای ساخت فیلم سینمایی" تبعید سایه ها" که برگرفته از رمانی دو جلدی با نام" جسدهای شیشه ای" به نگارش کیمیایی است، این روزها پروژه دیگری نیز در دست دارد که جزئیات آن همچنان مشخص نیست.

البته آن طور که به نظر می رسد، کیمیایی پیش تولید یکی از دو فیلم" تبعید سایه ها" و پروژه ای که نام آن هنوز اعلام نشده است، آغاز کرده و به زودی و تا اوایل خرداد ماه ساخت آن را آغاز خواهد کرد.

آخرین فیلمی که از کیمیایی روی پرده رفته است" جرم" با بازی جمشید مشایخی، مسعود رایگان، داریوش ارجمند، پولاد کیمیایی، حامد بهداد، نیکی کریمی، لعیا زنگنه، داریوش ارجمند و… است. این فیلم سینمایی توانست جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در سال ۸۹ را بدست آورد.