چندی قبل ساکنان یکی از محله های شیراز با شنیدن صدای فریادهایی که از کوچه به گوش می‌رسید، در جریان درگیری بین تعدادی افغانی و شیرازی قرار گرفتند.

دقایقی بعد وقتی فریادها تبدیل به شیون و گریه شد، تعدادی از همسایه ها از خانه هایشان خارج شدند و در همان لحظه مردی را دیدند که با لباس هایی خون آلود، از کوچه خارج شد و به طرف خیابانی خلوت شروع به دویدن کرد. آنها که مطمئن بودند اتفاق شومی افتاده، با عجله وارد کوچه شدند و با مشاهده پیکر غرق درخون مردی افغانی، به تعقیب آن مرد پرداختند.

همزمان ماجرا به پلیس و اورژانس هم گزارش شد و دقایقی بعد ماموران و تیمهای امدادی خود را به محل حادثه رساندند.

دستگیری در خیابان درحالی‌که بررسی های اولیه نشان می داد در جریان این درگیری مرد افغانی به ضرب چاقو به قتل رسیده است به دستور بازپرس جسد این مرد به پزشکی قانونی انتقال یافت و دستورات لازم برای رازگشایی این جنایت صادر شد.

ماموران بلافاصله راهی خیابانی شدند که مظنون جنایت به آنجا رفته بود، لحظاتی بعد این مرد که به دام افتاده بود و به ماموران آگاهی تحویل داده شد.

مرد جوان به اداره آگاهی منتقل شد و در همان بازجویی های اولیه به جنایت اعتراف کرد.

او به ماموران گفت: از مدتها قبل من و تعدادی از دوستانم با مرد افغانی و پسرش در کارگاهی کار می کردیم. از چند روز قبل با یکدیگر اختلاف شدیدی پیدا کرده بودیم.

متهم ادامه داد: روز حادثه، درحالی‌که چاقویی همراهم داشتم به همراه چند نفر از دوستانم نزد مرد افغانی و پسرش رفتم تا هر طوری شده از او انتقام بگیرم. با هم درگیر شدیم عصبانی شدم و دعوایمان بالا گرفت. همان لحظه با چاقو به آنها حمله کردم و بعد از زدن چند ضربه به پیرمرد، از آنجا فرار کردم اما همسایه ها متوجه ماجرا شدند و شروع به تعقیب من کردند. من هم به خیابانی گریختم تا مخفی شوم اما آنها ردم را گرفتند و دستگیر شدم.

بعد از اعترافات هولناک قاتل یکی دیگر از همدستانش که در این نزاع بود نیز دستگیر شد. در ادامه متهم به قتل نزد بازپرس پرونده به قتل اعتراف و صحنه جنایت را بازسازی کرد. بدین ترتیب این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.