امین‌حسین نقشینه درباره آخرین وضعیت جوی سه‌ روز آینده کشور اظهار کرد: سیستم بارشی که در 48 ساعت گذشته نیمه شمالی کشور را تحت تاثیر قرار داده بود امروز  جمعه در نوار شرقی کشور فعال است و موجب بارشهای برف و باران به همراه کاهش شدید دما در استانهای شمال شرقی شده است.

وی ادامه داد: این سیستم بارشی رفته رفته و در 24 ساعت آینده از کشور و نوار شرقی خارج خواهد شد و جای خود را به پایداری نسبی دما و سکون هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سیستم بارشی روزهای گذشته موجب کاهش پنج تا  16 درجه‌ای دمای استانهای نیمه شمالی شده است، گفت: با خروج سیستم بارشی فعال از کشورمان، شاهد افزایش دما در استانهای نیمه شمالی هستیم و رفته رفته هوا گرم‌تر خواهد شد.

نقشینه افزود: پایداری نسبی دما و سکون هوا در 24 ساعت آینده در استانهای نیمه شمالی و تهران ایجاد خواهد شد که موجب کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی می‌شود.

وی تصریح کرد: کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و تهران نیز به صورت محدود خواهد بود و به‌تدریج آلودگی هوا با وزش بادهای موقتی و ورود موج بارشی خفیفی کاهش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: از روز یکشنبه موج جدید بارشی از شمال غرب کشور وارد خواهد شد و استانهای نیمه شمالی و البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ این اثرگذاری سامانه جدید بارشی موجب بارش بارانهای پراکنده و وزش باد خواهد شد که تا حدود زیادی آلودگی ناشی از سکون هوا را کاهش خواهد داد.

نقشینه عنوان کرد: شدت بارشهای موج بارشی جدید روز یکشنبه در استانهای آذربایجانها، اردبیل، گیلان و سپس نواحی البرز خواهد بود و بارشهای صورت گرفت پراکنده و به‌صورت برف و باران خواهد بود.

وی ادامه داد: این موج بارشی نیز به سرعت از کشور خارج خواهد شد و از روز دوشنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه هفته آینده شاهد افزایش نسبی دما در استانهای شمالی خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت:  بنا بر پیش‌بینیهای انجام شده موج بارشی دیگری نیز از روز چهارشنبه آینده وارد کشور خواهد شد که نیمه شمالی را در برمی‌گیرد و جزییات آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

نقشینه عنوان کرد: در حال حاضر نیز دمای هوا که کاهش یافته بود رفته رفته افزایش می‌یابد و در هفته پیش‌رو فقط موج خفیف در نیمه شمالی را شاهد هستیم.

وی درباره وضعیت سایر نقاط کشور نیز اظهار کرد: باد، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا یکی از احتمالاتی است که برای 48 ساعت آینده برای استانهای خوزستان و نواحی جنوب غربی کشور داده می‌شود.