احد وظیفه در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، سامانه بارشی که از روز پنجشنبه در نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر فعال بوده در روز جمعه (امروز) در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال شرق و به تدریج از بعد از ظهر در بخش‌هایی از شرق، سبب بارش برف و باران، وزش باد و کاهش دما خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کاهش دما در سواحل دریای خزر بین 3 تا 6 درجه خواهد بود، گفت: در جنوب رشته کوه البرز نیز کاهش دمای بین 5 تا 10 درجه و در شمال شرق بین 7 تا 12 درجه پیش بینی می‌شود که تا صبح شنبه ادامه خواهد داشت.

وظیفه با بیان اینکه بارش این سامانه از بعد از ظهر امروز (جمعه) محدود به شمال شرق و شرق است گفت: همچنین در روز جمعه با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوب شرق و شرق کشور و همچنین استان هرمزگان پدیده گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: دریای خزر در روز جمعه و خلیج فارس در سه روز آینده مواج هستند و از اواخر شنبه نیز با عبور موج طراز میانی در بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و از اواخر یکشنبه در دامنه‌های البرز شرقی نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه اردبیل با بیشینه 5- و 13- امروز جمعه سردترین استان کشور است گفت: پیش بینی نقشه هوایی تهران نیز نشان داد که تهران در روز جمعه کمینه صفر و بیشینه 9 را با هوایی نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده را دارد و همچنین در روز شنبه با کمینه 1- و بیشینه 11 هوایی کمی ابری و در اواخر روز شاهد افزایش ابر خواهیم بود و همچنین در روز یکشنبه احتمال بارش پراکنده و وزش باد برای تهران پیش بینی شده است.