ورم معده یا همان گاستریت می تواند بسیار اذیت کننده باشد و باعث بستری شدن و عقب ماندن از فعالیت های روزانه افراد شود به همین دلیل پیدا کردن راه های درمانی خانگی و نیز رعایت رژیم غذایی می تواند مانع از عود این مشکل در افراد شود.

 

مصرف برخی خوراکی ها از جمله قهوه، چای، آب لیمو با معده خالی و نیز غذاهای بسیار گرم و داغ می تواند باعث بروز ورم معده در افراد شود.

 

هنگام بروز ورم معده مشکلاتی سوزش، درد و حتی خونریزی از معده می تواند رخ دهد و در طولانی مدت می تواند منجر به زخم معده در افراد شود.

 

علائم حاد ورم معده عبارت است از عدم احساس گرسنگی، استفراغ، وجود خون در استفراغ و یا مدفوع، سوزش معده، احساس درد، کم خونی و کاهش سطح گلبول های قرمز و هموگلوبین همگی می تواند نشان دهنده مشکل در معده فرد باشد.

 

برای درمان این مشکل می توان از خوراکی هایی چون عسل استفاده کرد، برای این کار دو قاشق غذاخوری عسل را به آب گرم اضافه کرده و هر روز قبل از وعده صبحانه به صورت ناشتا بنوشید، این کار باعث کاهش اسیدیته شدن معده می شود، عسل خاصیت درمانی دارد و نیز می تواند زخم های ایجاد شده در معده را درمان کند.

 

محلول دیگر برای درمان ورم معده استفاده از روغن زیتون است، تنها کافی است یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یک فنجان شیر گرم هر روز صبح بنوشید، این شیوه بنا بر تحقیقات کارشناسان بهترین روش درمانی است.

 

از جمله دیگر درمان ها می توان به خوردن آناناس هر روز با معده خالی، خوردن مخلوط ادویه هایی چون هل سبز، رازیانه و دارچین به میزان نصف قاشق چایخوری به همراه هر وعده غذایی، خوردن ترکیب موز و ماست نیم ساعت قبل از صبحانه با معده خالی اشاره کرد.

 

در عین حال کارشناسان عنوان می کنند افراد در صورت انجام این شیوه های درمانی و باقی ماندن علائم ورم معده از مصرف داروهای گیاهی بدون تجویز پزشک خودداری کنند و حتماً به پزشک متخصص برای معاینات بیشتر مراجعه کنند.