حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان قدیم و جدید عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه دین مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها است، اظهار داشت: دین چگونه زیستن را به ما نشان می‌دهد.

 
دادستان کل کشور با اشاره به اینکه هر خانواده و جامعه‌ای به اجتهاد تلاش کند و هر کسی باید در زندگی تلاش‌گر باشد و به آن‌چه می‌گوید عمل کند، گفت: رسالتی که قاضی در جامعه دارد، بسیار بزرگ است و در نظام جمهوری اسلامی که اعتقادات مبتنی بر معارف دینی است، لذا باید مراقبت کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: قانون از لحاظ گستردگی بسیار وسیع است و وظیفه دستگاه قضا در قانون مشخص شده است که بر این اساس دادستان قاضی ایستاده و رئیس دادگستری قاضی نشسته است.
 
حجت‌الاسلام  و المسلمین منتظری با تأکید بر اینکه دادستان نباید در اتاقش بنشیند، بلکه باید در عرصه‌های مختلف و در جامعه و در حوادث مختلف حضور داشته و با مردم ارتباط تنگاتنگ داشته باشد، افزود: قانون به دادستان قدرت اجرایی فوق‌العاده‌ای داده است و دستگاه‌های نظامی و امنیتی در مواردی ضابط دادستان هستند که این اهمیت جایگاه دادستان و خطیر بودن وظیفه دادستان را می‌رساند.
 
این مسؤول ارشد دستگاه قضایی با بیان اینکه در قانون آیین دادرسی مصوبه سال 92 که سال گذشته لازم‌الاجرا شد اختیارات دادستان گسترش پیدا کرده است، گفت: دادستان با ابزاری که در اختیار دارد و قدرتی که قانون برای دادستان پیش‌بینی کرده است، هرگز نباید به عوامل آشوب‌گر اجازه حرکت بدهد و این موضوع مهم در ایجاد امنیت بسیار مهم است.
 
دادستان کل کشور تلاش عوامل امنیتی و قضایی را همواره موجب برقراری امنیت در جامعه عنوان کرد و متذکر شد: با وجود ناامنی‌های منطقه‌ای، هر گونه ناامنی در ایران در نطفه خفه می‌شود.
 
وی گفت: برای برقراری امنیت هزینه بسیار سنگینی صرف شده است و حفظ امنیت منوط به مراقبت و هوشیاری است که در بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی انجام شده است و مردم که دومین پایه و رکن نظام جمهوری اسلامی هستند از ما اجتهاد و کار می‌خواهند.