حجت‌الاسلام محمداسماعیل زارعی با حضور در محل سقوط بالگرد نیروی هوافضای سپاه در دریای خزر، از نزدیک در جریان نحوه وقوع این سانحه و امدادرسانی جهت یافتن مفقودان قرار گرفت.

پس از بازبینی فیلم‌های ضبط‌شده، دادستان نظامی مازندران اظهار داشت: با دریافت گزارش وقوع این سانحه، دستور تحقیقات لازم صادر و با مذاکره به‌عمل‌آمده با دادستان عمومی و انقلاب بهشهر، پرونده به دادسرای نظامی استان ارسال و تحقیقات در شعبه بازپرسی آغاز شد.

دادستان نظامی استان مازندران گفت: کادر پروازی این بالگرد از بهترین‌ها و باتجربه‌ ترین افراد بودند و اینگونه حوادث و از دست دادن چنین عزیزانی خسران بزرگی برای کشور است.

این مقام قضایی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های معظم شهیدان این سانحه، یادآور شد: باید با رعایت تمام جوانب فنی و ایمنی از بروز چنین حوادث تلخی پیشگیری به‌عمل آید.

زارعی با اعلام اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح با دقت و سرعت علت سقوط این بالگرد را بررسی می‌کند، گفت: با توجه به پیدا شدن جعبه سیاه بالگرد به‌زودی علت سقوط اعلام می‌شود.

وی گفت: اقدامات برای جست‌وجوی پیکر تمام جان‌باختگان این حادثه همچنان ادامه دارد.

زارعی یادآور شد: با توجه به اطلاعاتی که از شرکت نفت خزر جمع‌آوری شده، این بالگرد، روز یکشنبه هفتم آذر ساعت 4:30 دقیقه بامداد با درخواست سکوی نیمه شناور امیرکبیر واقع در 20 کیلومتری بندر امیرآباد برای کمک به یکی از کارکنان این سکو که دچار عارضه قلبی شده بود عازم محل شد که در حین انتقال مصدوم دچار سانحه شده و همه پنج سرنشین آن جان باختند.