در این باره گفت: وقوع حادثه واژگونی تریلی در ساعت 2:20 دقیقه بامداد امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه 44 و گروه نجات هشت را به همراه گروه مقابله با حوادث شیمیایی به محل حادثه واقع در مسیر غرب به شرق بزرگراه فتح در کیلومتر 17 اعزام کرد.

 

وی با اشاره به حضور عوامل آتش نشانی در محل حادثه اظهارکرد: پس از حضور آتش نشانان در محل حادثه مشاهده شد که تریلی واژگون شده متعلق به یکی ازکشورهای همسایه است و بار آن مواد پلی اتیلن که از پیش سازهای ساخت پلاستیک محسوب می شود، بود.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به عملیات آتش نشانان در این حادثه ادامه داد: این تریلی به علت نامشخصی ازمسیر اصلی خود منحرف و در کنارجاده واژگون شده و مسیر تردد خودروهای عبوری را مسدود کرده بود که ابتدا با کمک پلیس راهور مسیر تردد خودروها برای جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای بسته شد و نیروهای آتش نشانی بلافاصله عملیات ایمن سازی را آغاز کردند.

 

وی با اشاره به محبوس شدن راننده خارجی تریلر در زیر کابین تریلر افزود: آتش نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص اقدام به برش کابین کرده و وی را که 53 سال داشت در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند که متاسفانه بررسی علائم حیانی نشان داد که وی جان خود را از دست داده است.

ملکی با اشاره به نشت ماده شیمیایی پروپیلن از تریلی گفت: آتش نشانان با همکاری عوامل شهرداری این ماده را از کف خیابان جمع آوری کرده و پس از انتقال تریلی به حالت اولیه و حاشیه امن بزرگراه به ماموریت خود خاتمه دادند.

 

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است.

نوشته های روی این تریلی نشان دهنده ترکیه‌ای بودن آن است.