محمود خدادوست - مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی وزارت بهداشت، در مراسم کلنگ‌زنی احداث نخستین سلامتکده طب سنتی تیپ استاندارد با معماری ایرانی- اسلامی در کشور، اظهار داشت : امور زیربنایی ساخت 20 سلامتکده طب سنتی تیپ استاندارد با معماری ایرانی- اسلامی در 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور برای ارائه خدمات ارتقای سلامت با آموزه‌های طب ایرانی و درمان‌های طب سنتی فراهم شده است.

وی افزود: برای ساخت 10 سلامتکده از این تعداد، هماهنگی‌های اولیه انجام شده که امروز شاهد برگزاری آیین کلنگ‌زنی اولین سلامتکده طب سنتی تیپ استاندارد با معماری ایرانی- اسلامی در کشور، به همت رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا هستیم.

مشاور وزیر بهداشت در ادامه گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت هر سلامتکده تا سقف سه میلیارد تومان پیش‌بینی شده که با پیشرفت مراحل کار، تخصیص داده می‌شود.

به گزارش وزارت بهداشت همچنین علیرضا عسکری - رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز در این مراسم گفت: روند ساخت سلامتکده که در بیمارستان دکتر شریعتی واقع می‌شود، 12 ماه به طول انجامیده و یک‌سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه نخستین سلامتکده طب سنتی تیپ استاندارد با معماری ایرانی- اسلامی در شهرستان فسا، از سال 96 به مردم شریف شهرستان و شهرهای همجوار خدمات ارائه می‌کند، افزود: این سلامتکده با زیربنای 1500 متر مربع، در سه طبقه احداث می‌شود و شامل بخش‌های ماساژ درمانی، حجامت، زالودرمانی، آزمایشگاه، داروخانه و بخش‌های جنبی طب سنتی، از جمله کافی‌شاپ سنتی است.

گفتنی است، همزمان با مراسم کلنگ‌زنی احداث نخستین سلامتکده طب سنتی تیپ استاندارد کشور با معماری ایرانی- اسلامی در شهرستان فسا، مرحله دوم اجرای طرح ادغام خدمات طب سنتی در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه نیز با حضور 30 نفر از بهورزان و پزشکان خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی‌درمانی، در دانشگاه علوم پزشکی فسا آغاز شد.