ابوالفضل قناعتی  با اشاره به ترافیک گسترده در معابر پایتخت به خصوص شمال تهران با بیان اینکه متاسفانه در چند شب اخیر شاهد ترافیک سنگینی در اکثر معابر شهری و بزرگراهی هستیم گفت: حجم ترافیک به حدی است که موجبات اعتراضات گسترده مردم را فراهم کرده است و زندگی شهروندان بخصوص سکنه این مناطق با مشکلات زیادی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه دلیل این ترافیک مبهم است اما پلیس اعلام کرده که به دلیل سرمای هوا و کاهش طول روز حجم ترافیک در معابر تهران افزایش یافته است، گفت: پلیس ساعات طرح زوج و فرد را افزایش داده و بر همین اساس شب‌ها عملا ترافیک شهر سنگین می‌شود و این به خصوص در اطراف مراکز عمومی همچون مال‌ها، سینما و... بقدری طویل و پرحجم است که در مواردی شهروندان از ادامه مسیر منصرف شده‌اند!

قناعتی با بیان اینکه باید پلیس راهور برای رفع این موضوع چاره‌ای بیندیشد گفت: پلیس باید با گماشتن نیروی انسانی و مامورانش در محل معابر پرترافیک اقدام به  باز کردن معابر و یا حتی در صورت لزوم به تغییر شکل هندسی اقدام کند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر گفت: از سوی دیگر شهروندان نیز بایستی برای حل این مشکل با مدیریت شهری همراهی کنند و با توجه به همزمانی ساعات پایان کار ادارات و غروب آفتاب درخواست ما از مردم این است که زمان سفرهای درون شهری خود را مدیریت کرده و کارهای اداری خود را به ساعات میانی روز موکول کنند.