چند روز قبل، ماموران انتظامی در حال گشت زنی و انجام وظیفه به سرنشینان یک دستگاه پراید مشکوک شدند و آنان را زیر نظر گرفتند. استعلام شماره پلاک خودرو از سیستم مرکز فرماندهی پلیس نشان داد که خودرو مذکور مسروقه است بنابراین، ماموران انتظامی در یک عملیات هماهنگ و با کسب مجوز تلفنی از قاضی سید جواد حسینی (معاون دادستان مشهد) ، 2 سرنشین این خودرو را دستگیر و به مقر انتظامی هدایت کردند.

 
تحقیقات مقدماتی بیانگر آن بود که 2 متهم 31 و 32 ساله از دزدان حرفه ای هستند و با استفاده از خودرو پراید سرقتی، خودروهای دیگر را مورد دستبرد قرار می دادند تا به راحتی شناسایی نشوند. گزارش خراسان حاکی است: این گونه بود که با صدور دستوری از سوی سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی پرونده دزدان حرفه ای در شعبه 408 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و زیرنظر قاضی روحانی مورد رسیدگی قرار گرفت. از سوی دیگر نیز با توجه به این که احتمال می رفت سارقان مذکور سرقت های متعددی را در مشهد انجام داده باشند،
 
سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروهی از کارآگاهان زبده اداره مبارزه با سرقت را مامور و اشکافی این پرونده کرد تا کارآگاهان با استفاده از شگردهای نوین علمی به بررسی دقیق تر موضوع بپردازند. بدین ترتیب بازجویی های فنی و تخصصی از متهمان دستگیر شده وارد مرحله جدیدی شد و 2 متهم  و سرکرده باند را که جوان 30 ساله ای به نام امیر بود و سوابق کیفری نیز داشت به پلیس معرفی کردند و کارآگاهان نیز با کسب مجوزهای قضایی، مخفیگاه دزدان را در بولوار مصلای مشهد به محاصره درآوردند.
 
در این عملیات سرکرده باند که سال گذشته از زندان آزاد شده بود دوباره در چنگ قانون گرفتار شد و لوازم مسروقه زیادی شامل رینگ و لاستیک، ضبط و پخش و باند خودرو، جعبه های حاوی ابزار، گوشی های تلفن و ... به همراه 500 هزار تومان وجه نقد حاصل از فروش لوازم مسروقه خودروها به دست آمد.بنابرگزارش خراسان، با کشف لوازم مسروقه در مخفیگاه سارقان، مشخص شد که آنان سرقت های زیادی را در مشهد مرتکب شده اند به همین دلیل نیز قاضی روحانی دستور داد تا اعضای این باند برای مدتی در اختیار کارآگاهان قرار گیرند.
 
بازجویی های فنی و تخصصی که با نظارت مستقیم رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی همراه بود، تناقض گویی های سارقان را به جایی کشاند که آن ها دیگر هیچ راه گریزی جز اعتراف به سرقت های خود را نیافتند بنابراین 3 عضو این باند پرده از سرقت های متعدد خود تنها با یک سوئیچ پراید برداشتند و در اعترافات خود عنوان کردند: ابتدا یک خودرو پراید را از مراکز تجاری شهر مانند خیابان امام رضا (ع)، بازار فردوسی و 17شهریور سرقت می کردیم. سپس با خودرو مسروقه و در حالی که یک شاه کلید پراید تهیه کرده بودیم به اموال داخلی خودروها در مناطق بولوار مصلی، 17 شهریور، میرزاکوچک خان، خیابان چمن و ... دستبرد می زدیم تا پلیس نتواند از طریق شماره پلاک خودرو ما را دستگیر کند.
 
گزارش ها حاکی است: متهمان مذکور که تاکنون به سرقت 7 دستگاه پراید و دستبرد به لوازم 50 خودرو دیگر معترف شده اند در ادامه اعترافات خود اظهار داشتند؛ وقتی با یک پراید مسروقه چندین سرقت انجام می دادیم، لوازم قابل فروش خودرو شامل رینگ و لاستیک ها، باتری، صندلی و ... را برمی داشتیم و سپس پراید مسروقه را که لخت کرده بودیم در گوشه ای از شهر رها می کردیم. بعد از آن هم با سرقت یک پراید دیگر به دستبردهای داخل خودرو ادامه می دادیم. گزارش خراسان حاکی است: بررسی های بیشتر کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی برای کشف سرقت های احتمالی دیگر اعضای این باند همچنان ادامه دارد.