نعمت‌الله مسعودی متخصص طب سنتی در پاسخ به این سؤال که آیا آبلیمو به دلیل داشتن قند برای بیماران دیابتی مضر است یا خیر،‌گفت: آبلیمو یک نوع آنتی‌اکسیدان است و از بدن سم‌زدایی می‌کند،‌ ضدسرطان بوده اما مصرف بی‌رویه آن نیز اشتباه است، به طور کلی توصیه می‌شود در هفته چندین بار همراه با غذا از آبلیمو و سرکه برای پاکسازی بدن استفاده شود.

وی افزود: مثلاً درمان بعضی از بیماران دیابتی تنها با عسل است در طب سنتی نمی‌توان یک نسخه کلی برای تمام بیماران پیچید زیرا هر بیمار با توجه به مزاج خاص خود درمان می‌شود.

مسعودی مهمترین مسئله برای دیابتی‌ها را وضعیت گوارش دانست و گفت: مثلاً بیمار دیابتی که دارای سوء مزاج گرم و گوارش گرم است، پرتقال می‌تواند کمک‌کننده باشد‌،اما بیماری دیابتی که دارای مزاج و گوارش سرد است، این مسئله برعکس صدق می‌کند.

متخصص طب سنتی ادامه داد: طب سنتی دیابت را ناشی از وضعیت کلیه می‌داند به همین دلیل در این طب کلیه فرد بررسی می‌شود،‌اما یک بیمار دیابتی بهتر است با مراجعه به متخصص طب سنتی با توجه به مزاج و وضعیت بدنی خاص خود دستور ویژه‌ای دریافت کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون به دلیل شرایط و سطح زندگی خاص، اخلاط غلیظ، تحرک کم، فضولات در بدن انباشته شده و بیماری‌هایی همچون دیابت، نقرس و فشارخون ایجاد می‌شود، به همین دلیل لازم است در هفته همراه غذا چندین بار از آبلیمو و سرکه استفاده شود تا بدن از این طریق پاکسازی شود.