تمام شدن یک رابطه عاطفی، درست مانند شروع شدن آن، پیچیده است، اما شما نباید آن را بیش از حد بزرگ و پیچیده کنید. اگر رابطه ای که در آن به سر می برید رابطه ای ناسالم است، بهتر است که از ادامه آن خودداری کنید.

 

 

 

اما چطور می توان به این نتیجه رسید که فردی برای شما مناسب است یا خیر؟  از آنجا که تصمیم گیری در این زمینه ساده نیست، ما در اینجا به شما کمک می کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

 

 

 

اکثر ما به دلایلی که در اینجا برایتان آورده ایم، به رابطه عاطفی خود ادامه می دهیم، اما اگر عاقلانه عمل کنیم، می فهمیم که این دلایل به هیچ وجه دلایل عاقلانه ای برای ادامه رابطه نمی باشد.

 

 

 

او پولدار است

 

برخی ها به دلیل وضعیت خوب مالی طرف مقابل شان وارد رابطه می شوند، خب مسلما اتمام این رابطه به معنی تمام شدن ساپورت مالی است که اصلا هم خوشایند نمی باشد.

 

جدا شدن در این شرایط به معنی استقلال و تلاش برای به دست آوردن پول است. اما هیچ کدام از اینها دلیل خوبی برای ادامه رابطه ای که جز پول، هیچ فایده دیگری برای شما ندارد، نیست.

 

شما باید برای خود و شادی زندگی تان ارزش قائل شوید و مطمئن باشید به محض این که برای تامین زندگی مالی روی پاهای خودتان بایستید، منبع مالی دیگری پیدا خواهید کرد.

 

 

 

بهتر از او پیدا نمی شود

 

تا زمانی که در رابطه عاطفی هستید، طبیعی است که فکر کنید فردی بهتر از شریک فعلی زندگی تان برای شما پیدا نمی شود اما اگر از بیرون این رابطه و از زاویه دید دیگری به این قضیه نگاه کنید، نظرتان تغییر خواهد کرد.

 

 

 

این حقیقت را از یاد نبرید که همیشه پس از هر شکستی، یک پیروزی است و در واقع شما از رابطه قبلی خود تجربه هایی به دست آورده اید که برای رابطه آینده تان نیز مفید خواهد بود. به این فکر کنید که آیا ماندن در یک رابطه ناسالم را به تنهایی تان ترجیح می دهید؟ واقعیت این است که شما در این نوع رابطه احساس تنهایی بیشتری، در مقایسه با زمان تنهایی تان، می کنید.

 

 

 

پس بهتر است با این فکر که فردی بهتر از او برایتان پیدا نمی شود، خودتان را گول نزنید و تن به این رابطه ندهید. زندگی پر از سورپرایز، پر از آدم های گوناگون می باشد و این بدین معنی است که آن بیرون هنوز هم آدمهایی هستند که دوست دارند در کنار شما یک رابطه عاطفی سالم را آغاز کنند.

 

 

 

از تنهایی می ترسم

 

این که از تنهایی خود بر نمی آیید، اصلا دلیل خوبی برای ادامه رابطه ای که مدام آزارتان می دهد، نیست. این رابطه تنها به مشکلات شما دامن می زند، مشکلاتی که در تنهایی خود نخواهید داشت.

 

شما باید واقعیت زندگی تان را بپذیرید و با آن کنار بیایید. نگران بودن از این که در آینده جه اتفاقی برایتان خواهد افتاد، تنها شما را وادار به کارهایی که به صلاح تان نیست، می کند. طبیعی است که بخواهید برای برطرف کردن برخی از نیازهایتان به دیگری تکیه کنید، اما وقتی نیازهایتان برطرف نمی شود، جدا شدن بهترین انتخاب است.

 

خانواده ام دوستش دارند

 

نترسید از این که به خانواده یا دوستان تان بگویید که می خواهید از شریک زندگی تان جدا شوید. شاید دوستان تان به شما بگویند که او واقعا خوش تیپ است اما آنها چیزی در مورد اخلاقیات او نمی دانند.  مادر شما ممکن است تنها به این که او خانواده محترمی دارد، اهمیت دهد اما آیا در مورد آنچه او در خلوت به شما می گوید هم آگاه است؟

 

 

 

شاید اطرافیان تان شریک زندگی تان را قبول و او را دوست داشته باشند اما آنها جای شما نیستند و نمی توانند به درستی در مورد زندگی و طرف مقابل تان قضاوت کنند، در واقع آنها با نظرات خود شما را گیج تر می کنند. به همین دلیل بهتر است نظر خود را در اولویت قرار دهید و تنها به دلیل این که دیگران او را دوست دارند، به رابطه ای که خود از آن لذت نمی برید، تن ندهید.

 

 

 

من به سختی عاشق می شوم

 

اگر شما تصور می کنید که به سختی عاشق می شوید، باید بگوییم که اصلا اینگونه نیست. تا زمانی که شما در رابطه باشید، نمی توانید به شخص دیگری فکر کنید اما همین که از رابطه ای بیرون می آیید، همه چیز تغییر می کند.

 

فردی که شما را با حرف ها و کارهای خود آزار می دهد، فرد ایده آلی برای شما نیست، حتی اگر فکر کنید که عاشق او شده اید. شما به هیچ عنوان نمی توانید به همچین فردی اعتماد کنید و تا زمانی که اعتماد نباشد، رابطه مفهومی نخواهد داشت.

 

 

 

در این شرایط است بهتر است کمی در تنهایی به خودتان زمان دهید و ببینید که آیا واقعا درست فکر می کردید یا نه. تنها زمانی که از رابطه عاطفی تان بیرون بیایید، می توانید به درستی در مورد آن تصمیم بگیرید، پس این فرصت را به خوتان بدهید. به خودتان و جذابیت تان ایمان داشته باشید و مطمئن باشید که افراد بی شماری را به سمت خود جذب خواهید کرد، تنها اگر بخواهید.

 

قطع رابطه عاطفی

 

اگر در رابطه ای ناسالم به سر می برید بهتر است که از ادامه آن خودداری کنید‎

 

 

 

دوستش دارم

 

علی رغم تمام احساس شما به طرف مقابل تان، گاهی دوست داشتن دلیل خوبی برای شروع و ادامه یک رابطه نیست. شما دوست صمیمی، حیوانات یا حتی استادتان را دوست دارید، اما آیا این دلیل برای زندگی با آنها کافی است؟

 

درست است که دوست داشتن مهمترین اصل هر رابطه عاطفی است اما این به تنهایی نمی تواند یک رابطه را زنده نگه دارد. علاوه بر علاقه دو طرفه، احترام به نظرات هم نیز اهمیت زیادی دارد، حتی اگر باهم تفاهم نداشته باشید.

 

 

 

او عذر خواهی کرده است

 

تنها به این دلیل که طرف مقابل تان برای رفتار بد خود عذر خواهی کرده است، مستحق بخشش شما نمی باشد. «ببخشید، من زندگی تو را نابود کرده ام» دلیل خوبی برای ادامه رابطه نیست زیرا احتمال این که بار دیگر رفتارهای بد خود را تکرار کند، زیاد است.

 

 

 

درست است که هیچ کس کامل نیست اما شما باید به نوع اشتباهی که او مرتکب شده و تعدد آن توجه کنید. اگر شریک زندگی تان مدام شما را بابت موضوعی ناراحت می کند، این فرد لیاقت ادامه رابطه با شما را ندارد، حتی اگر هر بار از شما معذرت خواهی کند. تاثیری که اعمال دیگران بر ما می گذارند، از تاثیر کلماتی که به زبان می آورند، بیشتر است. پس خودتان را با کلمات گول نزنید و زندگی تان را بر اساس یک مشت حرف پوچ نابود نکنید.

 

 

 

از تغییرات می ترسم

 

تنها شما نیستید که از تغییرات هراسانید، بر هم زدن نظم زندگی برای اکثر آدمها سخت است. اما زمانی که شرایط زندگی مطلوب شما نیست، بهتر است هر چه زودتر آن را تغییر دهید، حتی اگر برایتان سخت باشد. رابطه عاطفی می تواند زندگی هر فردی را از این رو به آن رو کند اما این بدان معنی نیست که شما هم باید تا آخر عمر به آن تن دهید.

 

این که هر دوشنبه تلویزیون برنامه مورد علاقه تان را نشان می دهد، دلیل بر این نیست که شما هم حتی باید هر دوشنبه خانه بمانید و آن را تماشا کنید. زندگی خود را برای رابطه ای که مدام ناراحتی و دلخوری به همراه دارد، تباه نکنید. تغییرات می تواند اتفاقات خوب دیگری را برایتان رقم بزند.

 

زمان زیادی را با هم گذرانده ایم

 

به هیچ وجه در رابطه ای که آزارتان می دهد نمانید، تنها به این دلیل که شما زمان زیادی را با هم گذرانده اید. فرقی نمی کند یک سال، دو سال یا پنج سال در کنار هم بوده اید، به محض این که احساس کردید این رابطه دیگر خوشحال تان نمی کند، آن را بهم بزنید. شما آزادید تا برای زندگی خود تصمیم درست را بگیرید پس تنها به خاطر طول رابطه تان، باقی زندگی تان را تباه نکنید. شما هیچوقت برای پیدا کردن عشق زندگی پیر نیستید.

 

 

 

امیدوارید که او تغییر کند

 

گاهی وقت ها آدمها تغییر می کنند اما این موضوع همیشه و در مورد تمام آدمها درست نیست. شما نباید تمام زندگی تان را تنها به امید روزی که شاید شریک زندگی تان تغییر کند، هدر دهید. به جای تلاش برای تغییری که احتمالش کم است، بهتر است به دنبال فرد دیگری که ویژگی های مورد نظر شما را دارد باشید.

 

اگر می بینید که شریک زندگی تان برای بهتر شدن رابطه تلاش می کند، آن موضوع دیگری است که ارزش ادامه دادن رابطه را دارد اما در غیر این صورت، بستن چمدان خاطرات بهترین گزینه است. اگر برای او ارزش داشته باشید، مطمئنا رفتار بدش را تغییر خواهید داد، در غیر این صورت به شما ثابت می شود که فرد ایده آلی برای شما نیست و نخواهد بود.

 

با خانواده و دوستان او رابطه خوبی دارم

 

جدا شدن از فردی که با او رابطه دارید زمانی سخت تر می شود که با خانواده و دوستان نیز در ارتباط باشید و بالاتر از آن رابطه خوبی میان تان برقرار باشد. به عنوان مثال پدر او شما را دوست دارد یا خواهرش یکی از دوستان صمیمی شماست.

 

 

 

درست است که شما دوست ندارید آنها را ناراحت کنید اما آیا ناراحتی آنها مهمتر از ناراحتی شما است؟ هر چه بیشتر در یک رابطه بمانید، تمام کردن آن نیز برایتان سخت تر خواهد شد. پس تنها به این دلیل که با اطرافیان شریک زندگی تان رابطه خوبی دارید، از جدا شدن خود کوتاه نیایید، احتمال این که درگیری های شما به خانواده و دوستان او نیز سرایت کنند، زیاد است.

 

 

 

او وفادار است

 

اگر چه وفاداری یکی از مهمترین خصوصیات افراد در هر رابطه ای است اما ویژگی نادری نیست که شما تنها به این دلیل به رابطه خود ادامه دهید. افراد وفادار زیاد وجود دارند که شما می توانید به آنها اعتماد کنید پس اگر شریک زندگی تان خصوصیات اخلاقی خوبی جز وفاداری ندارد، بهتر است که او را رها کنید.