در سیصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اسماعیل دوستی درباره مشکلات منطقه 22 شهر تهران اظهار داشت: جمعیت شهر تهران پس از انقلاب در جنگ تحمیلی رو به رشد بوده است و نتوانستیم خدمات زیربنایی را برای این جمعیت رو به افزایش ایجاد کنیم. 

وی افزود: باید قبل از سکونت در منطقه 22 زیرساخت‌های لازم ایجاد می‌شد، چرا که این منطقه تازه‌تأسیس است و می‌توانست الگوی مناطق دیگر باشد. 

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مال تهران در منطقه 22 است گفت: حجمی از جمعیت با توجه به وجود مجتمع‌های تجاری بزرگ در آینده‌ای نه چندان دور وارد می‌شود که باید تصمیم اساسی در این خصوص گرفته شود.

دوستی به پروژه یک‌هزار و یک شهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه در منطقه 22 تعطیل شده است و باید پیگیر حل این مشکل باشیم. 

وی افزود: پروژه‌هایی که در منطقه 22 اجرایی می‌شود جمعیت‌پذیر هستند و باید نسبت به حل مشکلات ترافیکی آینده در آن منطقه اقداماتی صورت گیرد. 

در ادامه رضا تقی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: منطقه 22 با توجه به اجرای پروژه‌های تجاری و گردشگری، قطعاً در آینده با جمعیت زیادی مواجه خواهد شد و باید نسبت به شبکه ترافیکی آن اقدامات لازم صورت گیرد. 

وی افزود: با توجه به اینکه اتوبان شهید همت از آن منطقه می‌گذرد، باید نسبت به حل مشکلات ترافیکی آن نیز اقدامات لازم انجام شود نه اینکه با مشکل جدیدی مواجه شویم.