احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی ساعات آتی و اواخر وقت امروز یکشنبه رگبار پراکنده باران و وزش باد در برخی مناطق جنوب غرب کشور ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در طول 24 ساعت آینده نیز برخی از نقاط غرب و زاگرس مرکزی دچار پدیده ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید خواهد شد و اطلاعیه‌های لازم برای نقاط مختلف کشور نیز صادر شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور به نفوذ جریانات سرد شمالی در روزهای آینده اشاره کرد و افزود: از عصر فردا دوشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی سواحل غربی  و مرکزی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات شمال شرق و مناطق شمال غرب کشور تحت تاثیر قرار گرفته و دچار بارش باران، برف و وزش باد خواهد شد.

وظیفه عنوان کرد: همچنین سامانه بارشی ناشی از جریانات سرد شمالی موجب ادامه بروز ناپایداریها و بارشهای باران و برف در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب، مرکز، شرق و سواحل کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: شدت بارشها در روز دوشنبه در شرق استان لرستان و در روز سه شنبه در استانهای گیلان و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدید که از روز دوشنبه وارد کشور خواهد شد کاهش دما را به‌دنبال خواهد داشت، گفت: این روند کاهش دما و بارشهای باران و برف تا پایان وقت روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت و استانهای نیمه شمالی کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وظیفه درباره وضعیت جوی تهران نیز اظهار کرد: هوای تهران نیز در 24 ساعت آینده صاف تا کمی ابری خواهد بود که از عصر فردا بر شدت ابرناکی افزوده خواهد شد و شاهد بارشهای باران و وزش باد خواهیم بود.

وی بندرعباس با دمای هوای 29 درجه بالای صفر را گرم‌ترین و همدان با هفت درجه زیر صفر را سردترین مراکز استانها معرفی کرد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور خلیج فارس در 24 ساعت آینده مواج خواهد بود و این وضعیت در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز چنین وضعیتی برای دریای خزر نیز ایجاد خواهد شد.