سرهنگ امینی دراین باره گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایتی مبنی بر تهدید و اخاذی در فضای مجازی، شناسایی عامل یا عاملان این مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که شاکی که زنی جوان بود، حدود یکسال پیش با فرد ناشناسی برای ازدواج آشنا شده و از طریق شبکه های اجتماعی عکس های خود را برای او ارسال کرده است، اما متهم تقاضای عکس های بدون پوشش را مطرح و تهدید کرده در صورت عدم ارسال، به صورت وی اسید خواهد پاشید.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس با انجام اقدامات فنی و به‌کار گیری شگردهای پلیسی مجرم را شناسایی کردند، گفت: در ادامه ماموران پلیس فتا با اخذ دستور مقام قضایی متهم را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

امینی با اشاره به انجام بازجویی از متهم اظهار کرد: این فرد در بازجویی‌های فنی اعتراف کرد که از اقوام شاکی بوده و به خاطر کینه‌ای که از پدر شاکی داشته از طریق شبکه‌های اجتماعی با وی ارتباط برقرار کرده و بعد از جلب اعتمادش از او چند عکس گرفته است.

رییس پلیس فتای استان همدان ادامه داد: متهم برای رسیدن به اهداف شوم خود باید از شاکی چند عکس بدون حجاب می‌گرفت که شاکی در مقابل دادن این عکس‌ها مقاومت کرده و متهم نیز وی را مورد تهدید به اسیدپاشی قرار داده است.