سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی 10 هزار نفری در آموزش و پرورش چگونه است؟»، اظهار داشت: 10 هزار نفر از طریق کنکور سراسری وارد آموزش و پرورش شده و به دانشگاه فرهنگیان رفتند زیرا این افراد متعهد به خدمت هستند و چهار سال در آنجا تحصیل می‌کنند و سپس به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

وی با بیان اینکه 10 هزار نفر هم از طریق آزمون استخدامی آزاد وارد آموزش و پرورش خواهند شد که این آزمون در تاریخ 21 آبان ماه برگزار شد، گفت: مطابق سنوات گذشته سازمان سنجش آموزش کشور یکماه زمان نیاز دارد تا اسامی پذیرفته شدگان اولیه را مطابق قانون 3 برابر ظرفیت را برای مصاحبه اعلام کند.

حسینی با اشاره به چگونگی پذیرش نفرات جذب شده از طریق آزمون استخدامی، خاطرنشان کرد: پس از پذیرش اولیه، مصاحبه و معاینه، بررسی مدارک انجام می‌شود و اگر از سهمیه استفاده کرده است این مدارک بررسی و امتیازی را کسب می‌کند که این امتیاز مصاحبه با نمره آزمون با ضریب 70 به 30 جمع می‌شود و نتیجه نهایی را سازمان سنجش به آموزش و پرورش اعلام می‌کند و افراد برای مراحل بعدی استخدامی راهنمایی می‌شوند.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش در خصوص شروع کلاس‌های آموزشی این افراد گفت: این افراد قطعاً باید یکسال دوره آموزشی را سپری کنند و باید منتظر باشیم که چه زمانی سازمان سنجش آموزش کشور نتیجه این آزمون را به آموزش و پرورش اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: این 10 هزار نفر تعداد کمی نیست زیرا باید تمامی مدارک آنها و مصاحبه‌های آنها انجام شود و تا زمانی که سازمان سنجش بخواهد نتیجه نهایی را اعلام کند، این فرایند به طول خواهد انجامید و برای مابقی آن باید با دانشگاه فرهنگیان در این خصوص صحبت کنیم.