حسین شریعتمداری روز گذشته برای یازدهمین بار در سال جاری به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کرد تا پاسخگوی شکایات متعدد واصله از دستگاه‌های دولتی و برخی شخصیت‌های سیاسی باشد.

 این روزها با اینکه از جانب دولت، شعار آزادی مطبوعات و احترام به مخالف و منتقد فراوان شنیده می‌شود، اما فهرست پر و پیمان شاکیان دولتی، گویای خبرهای دیگری است!

مدیر مسئول کیهان که در ماه‌های اخیر به‌دلیل کثرت مراجعه به دادسرا، عملا به یکی از چهره‌های آشنای دادسرای فرهنگ و رسانه تبدیل شده، همزمان مورد کنایه مدعیان حقوق و آزادی مطبوعات به دلیل عدم مراجعه به دادگاه است.

اخبار دقیق حکایت از آن دارد که شاکیان زنجیره‌ای، با استفاده از برخی چهره‌های معلوم‌الحال و بدسابقه، در پی دامن زدن به ادعای کذب عدم مراجعه مدیر مسئول کیهان به دادسرا هستند تا از طریق این فضا‌سازی و غوغا‌سالاری، مرجع قضایی را تحت فشار قرار دهند!

با این همه، مدیر مسئول کیهان در مراجعات مکرر خود، ضمن ارائه اسناد معتبر و محکمه‌پسند، نسبت به دفاع از روزنامه کیهان و محتویات منتشره اقدام نمود و چنانچه پرونده‌ای به دادگاه برود، به صورت علنی و در مقابل چشم اصحاب رسانه، پرده از ماهیت برخی مدعیان برخواهد افکند.

فشارها و پیگیری‌های فراوان برخی از مسئولان برای برگزاری پیاپی جلسات بازپرسی مدیر مسئول کیهان تا جایی است که بعضی از شاکیان ذی‌نفوذ ازدستگاه قضایی انتظار دارند از قواعد شکلی آئین دادرسی هم عدول کند!

این رفتار جریان حامی دولت در حالی است که وابستگان مستقیم و غیرمستقیم به دولت، مدام بر این ادعای دروغ که کیهان مصون از هر نوع دادرسی هست تاکید می‌کنند و چشم خود را بر جلسات پی‌در‌پی دادرسی می‌بندند!

عمده این شکایات، به خاطر روشنگری کیهان درباره تخلفات آشکار دستگاه‌ها و دفاع از حقوق مردم است.  حتی در مواردی، شاکیان با پشت کردن به ملت و هموطنان خود، مدیر مسئول کیهان را به خاطر بیگانگان به محکمه کشیده‌اند!

به عنوان نمونه، شورای عالی امنیت ملی از مدیر مسئول کیهان، به دلیل بی‌احترامی به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه شکایت کرده است!

 شکایتی که به دلیل اعتراض کیهان به اظهارات نادرست و غیرمنصفانه اردوغان صورت گرفته است. در حالی که وظیفه وزارت خارجه، دفاع از مردم کشورمان و هویت عزت آنهاست، با وادادگی و سکوت در برابر حرمت‌شکنان، کیهان به وظیفه ملی و دینی خود عمل نموده و پاسخ زیاده‌گویی اردوغان در فاجعه منا و شهادت مهاجران الی‌الله را داد.

اکنون کیهان به دلیل پاسخ دادن به ادعای گزاف اردوغان که در اظهاراتی‌، از مدیریت عربستان در برگزاری مراسم حج تقدیر نموده بود، از سوی شورای عالی امنیت ملی به دادسرا برده می‌شود!

گفتنی است شکایات متعدد دولتی‌ها در حالی است که روحانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات گفته بود: «‌اگر خود اصحاب رسانه امنیت نداشته باشند و دل‌نگران امنیت خود و راه و شغل و کار و خط و قلم خود باشند چگونه می‌توانند امنیت را بیافرینند، با قلم شکسته و دهان بسته؟  از او کاری ساخته نیست، نشکنیم قلم‌ها را به بهانه واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیراساسی، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد.»

گفتنی است برخی از شاکیان کیهان اصرار دارند که پرونده در همان محدوده بازپرسی و تفهیم اتهام باقی مانده و به دادگاه ارجاع نشود، چرا که می‌دانند کیهان برای اثبات آنچه درباره قانون‌شکنی‌ها و سوءاستفاده‌های آنان نوشته است، دلایل و اسناد محکمی دارد که طبعاً در جلسات علنی دادگاه به آنها اشاره خواهد کرد.

اما در این میان، دروغگویی‌های پی‌درپی مدعیان اصلاحات و کارگزارانی‌ها بیشتر از آن که تعجب‌آور باشد، مضحک است دو روز قبل علیزاده طباطبائی در مصاحبه‌ای گفته بود، مدیر مسئول کیهان از حضور در دادگاه خودداری کرده است! و یا یک سایت ضدانقلاب نزدیک به بهائی‌ها مدعی شده بود حسین شریعتمداری به بهانه ماه محرم از حضور در دادگاه برای تفهیم اتهام خودداری کرده است! و ابراز تعجب کرده بود که چرا دستگاه قضایی برای او حکم جلب صادر نکرده است! این در حالی است که شریعتمداری طی دو ماه محرم و صفر امسال سه بار برای تفهیم اتهام به دادگاه رفته است و فقط یک بار به علت درگذشت برادر عزیزمان مرحوم شایان‌فر تقاضای استمهال کرد و دیروز به دادگاه مراجعه کرد.