عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمناناظهار داشت : بعدازظهر روز پنجشنبه یازدهم آذرماه، محیط بانان اداره پارک‌ملی توران بر اساس گزارش مردمی به محلی اعزام شدند که لاشه‌ی یک قلاده پلنگ ماده بالغ، در نزدیکی لاشه‌ی یک قوچ وحشی شکار شده در دامنه ی شمالی کوه پیغمبر واقع در زمان آباد خارتوران دیده شده بود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه مشاهدات و بررسی‌های اولیه سن این پلنگ را سه سال تخمین زده است، افزود :نظر کارشناسی حکایت از کشته شدن این پلنگ پس از شکار و تغذیه از لاشه ی شکار شده ی یک رأس قوچ وحشی دارد. 
 
دامنگیر بیان داشت : از آن‌جا که این زیستگاه در مراتع مشاع روستا واقع شده گمانه زنی‌ها بر دست داشتن یکی از افراد بومی در این تخلف دلالت داشته و از انگیزه‌ی فرد ضارب اطلاعی در دست نیست.
 
وی با تقبیح این گونه رفتار با حیات وحش نادر کشور تأکید کرد: گزارش این واقعه به مقام قضایی تسلیم و ضارب یا ضاربین بر اساس شواهد موجود در صحنه ی جرم تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند.
 
گفتنی است؛ روستای زمان آباد در شرق پناهگاه حیات وحش توران در مجاورت ارتفاعات موسوم به کوه پیغمبر به عنوان یکی از بهترین زیستگاه‌های مجموعه ذخیره‌گاه زیست کره توران واقع و معیشت غالب مردم این روستا وابسته به دامداری سنتی است.